Mc my och ringar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mc my och ringar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mc my och ringar?

Hej! Jag köpte för några dagar sedan en custom målad Mc tail, på den satt det Eagle Claw 3/0, krok jag brukar använda på större bombers, så dom vet jag om är bra. Men så köpte jag Mc my från ABU och krokarna på dom var ju inte så roliga. Små och ser allmänt dåliga ut, så vad ska man ha för krok och vilken storlek till det betet?

Sen undrar jag hur man mäter storlek på fjäderringar? Alla mina fjäderringar på buster måste bytas. Vad ska jag har för storlek?

Jag har sökt, inget kom upp. Så ni som måste påpeka att det finns en söfunk vet nu att jag redan har sökt.

Jag har bytt krok på mina mcmy. Använder 1/0 på dom tycker de funkar bra till riktigt shallow.
    9mm ringar kör jag med till busters. Å dom flesta andra beten me för den delen.

Kommentera

En bra 1.0 räcker på mc-my, sitter den i bakre öglan går dom lite närmre ytan, sitter den i främre öglan går dom lite djupare. Mer än en krok behövs inte på så små beten.
      Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Hade tänkt mig 2/0 först, men 1/0 passar nog bättre då. Har faktiskt aldrig fastnat för Svartzonker beten, men detta år ska hans tailar få jobba. Sida vid sida med Wolf tail moddad med SZ bigtail. Funkar mer eller mindre jämt.

Kommentera

Jag håller med om att en 1/0 räcker. Jag kör Owner, och centrerar den. Jag satt ett trevägslekande i den främre fjäderingen. Back fäste jag lekandet med ett litet buntband fast i öglat. På det sättet fastnar kroken inte i tailen, vilket gjorde mig tolkig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          274 187 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13