Erfarenheter av Fenwick Wild Wing och långa haspelspön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av Fenwick Wild Wing och långa haspelspön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter av Fenwick Wild Wing och långa haspelspön

Förra året köpte jag ett 11 fots, 10-25g, Guideline LPXe V2 Spin. Jag tycker det är ett helt okej spö men är ändå sugen på ett nytt till havsöringsfisket längs skånska kusten. Jag har kikat lite på Fenwick Wild Wing och undrar om någon har erfarenhet av detta spö och då främst i de längre modellerna?
    Wild Wing finns i längder upp till 14,6 fot så jag undrar också hur så pass lätthanterliga så långa spön är.
    Är det någon påtaglig skillnad i kastlängd tex?
    Till sist undrar jag även om det lagom med en rulle i Shimano 4000 klassen eller abu 40?

Tacksam för svar!

Hej jag köpte nyligen ett Fenwick Quadrant spinnspö har inte prövat att fiska med det bara hålla i det känns riktigt jävla bra kolla länken för mer info ! http://www.happyangler.se/sv/fiskesp...search-nosto-1

Kommentera

Quadrant var ett av mina alternativ i fjol men då låg priserna på nästan det dubbla mot vad du länkade så det blev ett Guideline istället. Quadrant verkar dock riktigt trevligt och det är därför jag nu funderar på Fenwick Wild Wing som är ganska mycket längre än quadrant. Tänkte så man har ett 11' och ett 14,6' att variera lite mellan. För övrigt helt säker på att du kommer bli nöjd med ditt nyköp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      274 054 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13