Shimano Beastmaster CX Trout Stick? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Beastmaster CX Trout Stick?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Beastmaster CX Trout Stick?

Någon här som testat det här spöt och har något att säga om det, positivt eller negativt?

http://www.fiskeutrustning-online.se...pon-9374p.html

Undrar faktiskt samma sak jag också. Jag hade bestämt mig för ett Fenwick Wild Wing på 14,6 fot med betesvikt upp till 35 gram men det kändes alldeles för mjukt för mig. Det var det sladdrigaste jag känt på faktiskt.

Är Shimano Beastmaster CX Trout Stick något att ha i jämförelse? Någon som vet om det är styvare?

Har även tittat på WESTIN W3 Ultralight spin - 13 fod - 7-30 g men jag har tyvärr inte haft möjlighet att känna på det i butik men vad jag förstått är det ett ganska mjukt spö det också. Någon som håller med eller säger emot?

Kommentera

Någon som vet om det är styvare?
      Beastmaster är ryggradslösa spö så styvare tvivlar jag på i så fall tvärt om..

Det var det sladdrigaste jag känt på faktiskt.
      Så pass tunna spö i dom längderna som nämns här blir sladdriga det får ni nog acceptera, själv skulle jag aldrig gå över 11 fot på ett 30-40 gr spö.
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-08-01, 08:38.

Kommentera

Tack för svar Jörgen!
        Verkar svårt att hitta ett längre spö på 12+ fot som är styvt. Även Westin W3 Ultralight-serien verkar tämligen mjuk vad jag förstått.
        Förslag på spön mottages med största tacksamhet

Kommentera

Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
          Har även tittat på WESTIN W3 Ultralight spin - 13 fod - 7-30 g men jag har tyvärr inte haft möjlighet att känna på det i butik men vad jag förstått är det ett ganska mjukt spö det också. Någon som håller med eller säger emot?
          Jag antar att det är samma spö som Kinetic Godspeed Ultralight? I så fall har det en djup aktion. Klassningen är enligt min uppfattning korrekt. Om man sedan vill kalla ett lätt 13 fots spö för betesvikter upp till 30 gram med närmast helaktion för mjukt är ju en annan femma. Naturligtvis så är det mycket som böjer sig men klingan har definitivt ryggrad. Själv tycker jag att det är ett suveränt spö för tex bombarda vid kusten och det funkar även bra för att kasta "vanliga" kustbeten.

Kommentera

Tack för svar Herman,
            Om det är samma spö vågar jag inte svara, de ser ju inte likadana ut men man har väl ändrat lite på designen och använt samma klinga antar jag. Det är hursomhelst detta jag spanat in:

Hittade spöt för 650 kr så då verkar det prisvärt om inte annat.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Beastmaster är ryggradslösa spö så styvare tvivlar jag på i så fall tvärt om..

Så pass tunna spö i dom längderna som nämns här blir sladdriga det får ni nog acceptera, själv skulle jag aldrig gå över 11 fot på ett 30-40 gr spö.
              Jag har ett Westin W8 11" 7 - 30 gram när jag fiskar havsöring längs kusten. Bra spö för pengarna och lagom ryggrad om man kör nanofil linan som inte gärna vill ha för styva spö. Kastar alltid längre än andra.

Kommentera

W8 verkar dock vara i motsatta prissegmentet så jag får hoppas på mycket bang for the bucks istället =)

Kommentera

W8 verkar dock vara i motsatta prissegmentet så jag får hoppas på mycket bang for the bucks istället =)
                  Kolla även Greys, dom och Edge har sammarbetat i många år och vissa spö är skit samma fast Greys är ofta lite billigare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 306 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13