Climax flätlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Climax flätlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det var tråkigt att läsa. Aja, kanske trots allt blir Daiwas J-Braid till denna säsong då.
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Fireline kommer jag inte överens med... Otroligt mycket strul med den linan. För tillfället använder jag Savage Gear Silencer 0.15 till HÖ men skulle egentligen spolat på Savage Gear Adrenaline v2 för att den har 4 hållare och är styvare. Men HD8 på Silencer har funkat perfekt på haspel hittills för mig.

Kommentera

Det blev trots allt Climax miG 0.16 för mig. Har känt på den ett pass och tyckte den kändes bra så långt. Den kommer dock att testas betydligt mer under kommande vecka. Noterade att den tappat färgen till en mer diskret gul nyans efter ett pass (ca. 5 timmar).

Kommentera

Nu har jag kört Climax miG 0.16 i neongul variant under ett ganska frekvent fiskande de senaste veckorna. Jag tycker att linan känns bra. Den håller vid rejäla bottennapp, den har varit skön att drilla fisk med och den har givit fina kastlängder. Den har inte heller gett lika mycket ljud som Fireline kan göra. Det jag kan klaga på en aning är att den tappar färgen, från neongul som är en väldigt lätt färg att se, till nästan vit.

Kommentera

Jag har tyvärr också dåliga erfarenheter av Climax-linor. Har köpt på mig både nylonlinor (gös) och Climax Touch 8 Braid 0,12mm. Också fiskekamraten köpte en Touch 8 Braid.

Båda två har vi haft liknande missöden, dvs en lina som tappar färg fort, känns som björntråd efter hand och som gärna skär in i underliggande lager på en multirulle, samt åker ut i härvor på en haspelrulle.

Jag har sedan dess bytt till Sufix och Power Pro, varvid alla mina problem försvann och jag kan fiska som vanligt igen .

~Paul~

PS Talade med en fiskare på Öckerö som upplevde precis samma problem med Touch 8 linan som undertecknad + obegripliga avsnärtningar.
            Senast ändrad av dePaul; 2017-07-30, 21:38.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            275 560 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13