Tips på Jerkspö till Big Bandit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på Jerkspö till Big Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kommer till lite samma slutsats som vanligt: Det finns en massa fördelar med att begränsa ner antalet betesmodeller. Ha en tilltro till dessa beten, lära sig många sätt att variera fisket med dom & kitta fler färger istället för fler modeller. Då kan man oxå klara sig fint på 2-3 spön.

Jag har varit ute lite & testat med mitt Contest & tycker inte att det funkar nå vidare till dessa större gliders. Som jag va inne på från början, för svampigt...

Kommentera

Själv tycker jag att mitt Edge jerk 7,3" är underbart. Det finns också i 6,6". Dock så tycker jag att det fungerar bäst upp till ca 110 gr.

Ett spö som jag intresserad mig för men som jag ännu inte hunnit klämma på är LF/RST Ripper 6,9 - verkar älskas av de som använder det. Spöet verkar ha tillräcklig känsla för de lite lättare jerkarna men ändå ha kapacitet att dänga de lite tyngre sakerna. Ska enligt så vitt jag förstår också ha långt bakhandtag. Själkv ska jag ivf titta närmare på det! :-) Kanske någon som använder det som kan uttala sig?

Kommentera

Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
        Själv tycker jag att mitt Edge jerk 7,3" är underbart. Det finns också i 6,6". Dock så tycker jag att det fungerar bäst upp till ca 110 gr.

Ett spö som jag intresserad mig för men som jag ännu inte hunnit klämma på är LF/RST Ripper 6,9 - verkar älskas av de som använder det. Spöet verkar ha tillräcklig känsla för de lite lättare jerkarna men ändå ha kapacitet att dänga de lite tyngre sakerna. Ska enligt så vitt jag förstår också ha långt bakhandtag. Själkv ska jag ivf titta närmare på det! :-) Kanske någon som använder det som kan uttala sig?
        Har ett Ripper 6´9" som jag tycker är ett kanonspö för fiske med jerkar, gummibeten och tailar.

Kommentera

Jag fiskar med big bandit, pig, bj, div olika tailar samt gummin.
          Jag har ett Svartzonker signature 7'.

Har absolut inget alls att klaga på.
          Bara ett kast till..

Kommentera

Tror du skulle bli nöjd med ett roots. Jag köpte ett roots 6 7 på fiskemässan och är mycket nöjd. Detta spö är ganska likt strike pro 6 6 men är hårdare. Daiwa Powermesh skulle jag personligen inte rekommendera då det är mycket toppig aktion i spöt vilket gör att man tappar kontakt med betet väldigt lätt. Dessutom har det ett kort bakhandtag och därmed längre klinga om du nu vill ha ett kort spö. Jag är nästan glad att mitt powermesh gick av tidigare i år så jag fick köpa nytt spö. Är mycket nöjd med roots 6 7!

Kommentera

Nästa spököp blir ett nytt jerkspö. Men 6,7 är absolut övre gräns längdmässigt. Westin/Edge och Roots är två av kandidaterna helt klart. Dock blev det 2 nya spinnspön den här månaden, så jag kanske avvaktar till höstrean. Känner inte direkt att jag är beroende av dessa större gliders i mitt gäddfiske. Va mest sugen att testa lite för att se om det kunde tillföra nåt. Men att varva 25 cm shadar & Buster jerk räcker ganska långt. Dock inbillar jag mig att ett styvare spö även styr dom mer förlåtande jerkbetena ännu bättre...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 837 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04