hej inhandlade en storm jigg av en polare. jiggen är självlysande, den är i färgen vit med svarta ränder men lyser limegrönt när man lyst med lampa på den ett tag. jag undrar helt enkelt om jiggen är bra ?? nån som fått på en sådan? någon större sklillnat från andra storm jiggar? vissa av frågarna kanske är lite idiotiska men ändå!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
storm jigg självlysande
Collapse
X
-
Är nog inge fel på färgen. Själv tycker jag inte om stormjiggar då de är svårt att hålla botten med dom för dom sjunker konstigt och man har inte möjlighet att ändra tyngden på huvet.Ursprungligen postat av jockeehej inhandlade en storm jigg av en polare. jiggen är självlysande, den är i färgen vit med svarta ränder men lyser limegrönt när man lyst med lampa på den ett tag. jag undrar helt enkelt om jiggen är bra ?? nån som fått på en sådan? någon större sklillnat från andra storm jiggar? vissa av frågarna kanske är lite idiotiska men ändå!bf
-
bigfisher1
Ursprungligen postat av KG?Den färgen är helt okej, har fått både gädda och abborre på den. Stormjiggarna är inte svåra att hålla botten med, inte sjunker dom konstigt heller, snarare bra eftersom många av huggen kommer på sjunkande jigg...
Hejsan
kan inte logga in men de är jag Bigfisher. Köpte för ett tag sen en låda med 3-4 olika färger i 2 storlekar. Satta på en typ ca 10 gram me rött huvud o vit kropp o kasta ut. Hade ingen tafs eftersom jag redan satt 3 st tafsar så dom var slut. o gissa vad som hände? joo värsta slagg-hugget efter några sekunder. Sen dess har jag fiskat en del men bara fått en skiten gös på 1.5kg... Kanske kan bero på färgen då dom andra jiggarna hade mörka färger. Jag jiggar gös vid ett bro där de strömmar ganska ordentligt, det är en ränna på håla på dryg 11 som snabbt, på kanske 15-20 meter redan är uppe till 2 - 4,5 meter. Jag har i alla fall uppleft att stormjiggen på ca 10 cm o kanske 10 - 15 gram sjunker mkt långsammare än en Relax jigg på ca 13 gram.
// Gurra
Kommentera
-
bigfisher1
Hejsan, förlåt för alla mina fel men jag rätt till de nu, läste inte igen allt igen och råka sudda vissa delar.Ursprungligen postat av bigfisher1Hejsan
kan inte logga in men de är jag Bigfisher. Köpte för ett tag sen en låda med 3-4 olika färger i 2 storlekar. Satta på en typ ca 10 gram me rött huvud o vit kropp o kasta ut. Hade ingen tafs eftersom jag redan satt 3 st tafsar så dom var slut. o gissa vad som hände? joo värsta slagg-hugget efter några sekunder. Sen dess har jag fiskat en del men bara fått en skiten gös på 1.5kg... Kanske kan bero på färgen då dom andra jiggarna hade mörka färger. Jag jiggar gös vid ett bro där de strömmar ganska ordentligt, det är en ränna på håla på dryg 11 som snabbt, på kanske 15-20 meter redan är uppe till 2 - 4,5 meter. Jag har i alla fall uppleft att stormjiggen på ca 10 cm o kanske 10 - 15 gram sjunker mkt långsammare än en Relax jigg på ca 13 gram.
// Gurra
kan inte logga in men de är jag Bigfisher. Köpte för ett tag sen en låda med 3-4 olika färger i 2 storlekar. Satta på en ca 10 - 15 gram / 10 cm me rött huvud o vit kropp o kasta ut. Hade ingen tafs eftersom jag redan satt 3 st tafsar så dom var slut. o gissa vad som händer? joo värsta slack-hugget efter några studs på botten. Sen dess har jag fiskat en del med stormjiggar men bara fått en skiten gös på 1.5kg... Kanske kan bero på färgen då dom andra jiggarna hade mörka färger. Jag jiggar bla gös vid ett bro där de strömmar ganska ordentligt, Det är ett hål som är 11 meter djup, det går snabbt upp till ca 4,5 meter. Fisken flyttar sig oftast under dag tid nånstan mellan 11 meters gropen till ca 4.5 meter beroende på väder o vind. Och med en Relax jigg på ca 13 gram kan man fiska av den hålan, men med stormjiggen på ca 10 cm o kanske 10 - 15 gram som sjunker mkt långsammare (enligt mig), än en relax och med en konstig vinkel får jag svårt att fiska av hålan och upp till ca 6-7 meter...
// Gurra
Kommentera
-
bigfisher1
massa fel igen, förlåt mig jag är för tröttUrsprungligen postat av bigfisher1Hejsan, förlåt för alla mina fel men jag rätt till de nu, läste inte igen allt igen och råka sudda vissa delar.
kan inte logga in men de är jag Bigfisher. Köpte för ett tag sen en låda med 3-4 olika färger i 2 storlekar. Satta på en ca 10 - 15 gram / 10 cm me rött huvud o vit kropp o kasta ut. Hade ingen tafs eftersom jag redan satt 3 st tafsar så dom var slut. o gissa vad som händer? joo värsta slack-hugget efter några studs på botten. Sen dess har jag fiskat en del med stormjiggar men bara fått en skiten gös på 1.5kg... Kanske kan bero på färgen då dom andra jiggarna hade mörka färger. Jag jiggar bla gös vid ett bro där de strömmar ganska ordentligt, Det är ett hål som är 11 meter djup, det går snabbt upp till ca 4,5 meter. Fisken flyttar sig oftast under dag tid nånstan mellan 11 meters gropen till ca 4.5 meter beroende på väder o vind. Och med en Relax jigg på ca 13 gram kan man fiska av den hålan, men med stormjiggen på ca 10 cm o kanske 10 - 15 gram som sjunker mkt långsammare (enligt mig), än en relax och med en konstig vinkel får jag svårt att fiska av hålan och upp till ca 6-7 meter...
// Gurra
Kommentera
-
cath
Kolla min "lilla bild "
Jiggen var ny och efter 3 riktiga hugg gick ”jiggstjärten” av .
Det var ingen liten fisk som högg !
Jädrans vad lurad jag kände mig .
Jag har fått gädda och gös på dessa jiggar men de verkar vara så ömtåliga ,denna jigg kanske var ett söndags exemplar …Tycker storm jiggen är bra men i framtiden kommer jag använda wobbler för större fiskar .
/cath
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
274 190 visningar