Lågprofil jerkrulle högervevad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofil jerkrulle högervevad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lågprofil jerkrulle högervevad

Hej!

Ska köpa mig en lågprofil jerkrulle, har haft runda rullar tidigare men jag har så små händer så tröttnade ganska fort på det. Har kikat lite i forumet och har sett att folk har tipsat om revo toro och curadon. Men har en budget på ca 1000-1500 kr, kan man få en bra högervevad lågprofil jerkrulle för det? Man vill ju gärna ha något som håller också.

Tack på förhand!

Inte om du handlar i Sverige. Beställer du från eBay kan du få en Daiwa Lexa 300 för 1200-1300kr skattad och klar hemma i brevlådan. Vet inte vilken utväxling du vill ha för ditt jerkfiske, den finns i några olika och med/utan powervev, men här är ett exempel med 7,1:1 i utväxling för totalt 192,45 USD => 1250 SEK.
    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-03-23, 11:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
      Inte om du handlar i Sverige. Beställer du från eBay kan du få en Daiwa Lexa 300 för 1200-1300kr skattad och klar hemma i brevlådan. Vet inte vilken utväxling du vill ha för ditt jerkfiske, den finns i några olika och med/utan powervev, men här är ett exempel med 7,1:1 i utväxling, totalt 192,45 USD => 1250 SEK.
      Okej, tack för hjälpen! Inte heller tänkt på vilken utväxling jag ska ha, är rätt grön inom sådant. Men rullen verkar ju bra. Kanske blir att beställa en sån, hoppas att inget krånglar bara och man får hem den

Kommentera

Ursprungligen postat av OscarD Visa inlägg
        Okej, tack för hjälpen! Inte heller tänkt på vilken utväxling jag ska ha, är rätt grön inom sådant. Men rullen verkar ju bra. Kanske blir att beställa en sån, hoppas att inget krånglar bara och man får hem den
        Brukar aldrig vara några problem, har beställt massor från eBay och så länge paketet kan spåras är du säker.

Till jerkfiske verkar många föredra lite högre utväxling, 6,3:1 eller 7,1:1. Jag länkade bara till första bästa så kika runt lite på eBay och jämför priser och modeller. De du ska titta på är...

300H = 6,3:1 vanlig vev, högervevad
        300HS = 7,1:1 vanlig vev, högervevad
        300HS-P = 7,1:1 powervev, högervevad

Kolla också så "import charges" finns med under "shipping" för då betalar du momsen direkt och slipper extra avgifter när paketet kommer till Sverige, annars får du räkna med att lägga på tull och moms på priset när du hämtar ut det hos Posten.

Lycka till med ditt köp!
        Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-03-23, 12:29.

Kommentera

Har du små händer så tycker jag inte du skall kolla på Toron, är nästa lika stor som en rund rulle att greppa.

Daiwa lexa däremot är ett kanonval, till och med frugan kan palma den. Grym rulle dessutom, stabil och kastar fint. Kolla även om du kan få tag i en Curado 300e7, riktigt fin rulle som har ungefär lika låg profil som Lexan.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
            Brukar aldrig vara några problem, har beställt massor från eBay och så länge paketet kan spåras är du säker.

Till jerkfiske verkar många föredra lite högre utväxling, 6,3:1 eller 7,1:1. Jag länkade bara till första bästa så kika runt lite på eBay och jämför priser och modeller. De du ska titta på är...

300H = 6,3:1 vanlig vev, högervevad
            300HS = 7,1:1 vanlig vev, högervevad
            300HS-P = 7,1:1 powervev, högervevad

Kolla också så "import charges" finns med under "shipping" för då betalar du momsen direkt och slipper extra avgifter när paketet kommer till Sverige, annars får du räkna med att lägga på tull och moms på priset när du hämtar ut det hos Posten.

Lycka till med ditt köp!
            Okej, tack för hjälpen, uppskattas! Jo, den du länkade verkade ju riktigt schysst kollade lite närmare på det där med ''import charges'' på den du länkade, men om jag förstår rätt har rullen det? Om man trycker på ''see details'' vid shipping så står det ''Import charges (estimated) och under det $37.70.
            Tackar, kan ju lägga upp något här när jag har fått hem rullen om det blir av!

Har du små händer så tycker jag inte du skall kolla på Toron, är nästa lika stor som en rund rulle att greppa.

Daiwa lexa däremot är ett kanonval, till och med frugan kan palma den. Grym rulle dessutom, stabil och kastar fint. Kolla även om du kan få tag i en Curado 300e7, riktigt fin rulle som har ungefär lika låg profil som Lexan.
            Okej tack för hjälpen, låter ju riktigt bra med lexan, blir nog en beställning på den då! Verkar ju också vara en fin rulle, curadon, men då får man gå upp lite med pengar. Lutar mot en lexa än så länge

Kommentera

Köpte en Curado 300dsv här på forumet, nu har den kommit fram! Så imorgon ska det ut och jerkas!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 193 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13