Ska man aldrig få äga en Ambassadeur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska man aldrig få äga en Ambassadeur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av hewzter Visa inlägg
    Lägg den i kundkorgen så drar dom rabbatten (-43%)... Jag testade nu precis... Och vart tvungen att testa hela kedjan igenom så att det inte skulle bli fel... Och nu är det visst en rulle på väg hem igen till mig!

Hur jag nu ska lyckas förklara det för frugan....
    Hahaha, gött! Tack för hjälpen och hoppas du blir nöjd

Kommentera

Ursprungligen postat av hewzter Visa inlägg
      Lägg den i kundkorgen så drar dom rabbatten (-43%)... Jag testade nu precis... Och vart tvungen att testa hela kedjan igenom så att det inte skulle bli fel... Och nu är det visst en rulle på väg hem igen till mig!

Hur jag nu ska lyckas förklara det för frugan....
      Haha, ja det är inte helt enkelt att förklara alltid. Jag har tur att min bättre hälft har en ännu dyrare hobby (hästar) så jag behöver bara peka på en sadel eller liknande så tystnar kritiken rätt fort

Hmm, hewzter: ditt namn och dina bilder får mig att inse att våra vägar korsats tidigare i livet, om än för många år sedan..
      Senast ändrad av PSpinn; 2014-03-25, 11:18.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
        Så, har du beställt nån än?
        Det blev en VC Pike från Sportfiskeboden. Ett BFT Roots 9 fot 150g och provade svartzonkers 0.35 flätlina och några kilo nya jerkar och tailar.

Fortfarande lite sugen på St Croix jerkspö alt grim reaper och en Lexa 300 så kan man prova vilken kombo som funkar bäst.

Känns nästan bäst med fler uppsättningar så man slipper dänga 50 och 150grammare med samma klinga.
        Alumacraft så klart!

Kommentera

Låter som ett mycket bra val kamrat !

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
            Det blev en VC Pike från Sportfiskeboden. Ett BFT Roots 9 fot 150g och provade svartzonkers 0.35 flätlina och några kilo nya jerkar och tailar.

Fortfarande lite sugen på St Croix jerkspö alt grim reaper och en Lexa 300 så kan man prova vilken kombo som funkar bäst.

Känns nästan bäst med fler uppsättningar så man slipper dänga 50 och 150grammare med samma klinga.
            Mkt bra val ;-)
            Du borde testa VC pike till jerk och lexan till roots spöt

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              Säljer inte Happy angler dom för ca 1000 kr
              Tror även sunbybergs sportfiske har under laxen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg

köpte mig en till VC pike på mässan. UT bussningar, broms och blå fin vev. grym jäkla rulle. snygg som få dessutom
                om du ska köpa st.croix jerk pinne så kan ja tipsa om downsizern. är vad jag jerkar med och den e skit najs. men max vikten på det är runt 110g tycker jag.

Kommentera

Lite sent ute! Ska precis lägga upp annons på en ofiskad Pro Rocket med lite extra godis. Nåja, VC Pike är riktigt fin så du kommer säkerligen trivas med köpet.

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                    köpte mig en till VC pike på mässan. UT bussningar, broms och blå fin vev. grym jäkla rulle. snygg som få dessutom
                    om du ska köpa st.croix jerk pinne så kan ja tipsa om downsizern. är vad jag jerkar med och den e skit najs. men max vikten på det är runt 110g tycker jag.
                    Downsizern är väl bara 7,3 fot om jag inte har fel. Visserligen något längre än förra 6,9 fot men runt 8-9 känns mer lockande.

Hoppas på Roots, har faktiskt aldrig kännt på den serien än utan får hoppas ryktena stämmer och att de fått till spöna bra.
                    Förhoppningsvis är den inte för lång från kastdäcket så man inte behöver välja mellan att vispa vatten eller jerka snett.

Rullen är jag inte orolig över, känns som en bra livskamrat man valt.

Största nackdelen är väl att man uteslutet allt utom den mänskliga faktorn att skylla på om fisket går trögt
                    Alumacraft så klart!

Kommentera

Click image for larger version

Name:	amba1.jpg
Views:	1
Size:	351,2 KB
ID:	1773001

Kunde inte bli nöjdare. Kombon med 9 fots blev kanon och kastar grymt långt.

Varför inte ambassadeur tidigare och vad ska man köpa för amba till nästa säsong?
                      Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 517 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist