Spöförslag: Trigger, Tailfiske, <8', icke svampande - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöförslag: Trigger, Tailfiske, <8', icke svampande

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöförslag: Trigger, Tailfiske, <8', icke svampande

Jag kan tyvärr inte med spön över 8'. Det går helt enkelt inte.
    Dock upplever jag att det ofta blir väldigt svampigt, eller i alla fall att topparna flexar väl mycket, om jag går ned til spön klassade kring 100g.

Jag ska fiska lite gummi swimbaits modell "lagom", McRubber tex. Men mest fiskar jag med tailar och wobblers - Zonkertail, andra custom tails, Super Shad Rap etc.

Har ni förslag på vettigt spö? Jag letar runt, men de flesta tester jag hittar gäller 9fotare...

Skriv gärna lite mer utförligt som Vert i inlägg #10. Det är rätt svårt att förhålla sig till "Bästa jag haft" men inte riktigt veta varför.
    Senast ändrad av 25toLife; 2014-04-03, 09:52.

St.croix downsizer. Om du nu kan tänka dig å köra 7,3 fotare.

Kommentera

St. Croix Lipstick har jag fått rekommenderat från flera vid olika tillfällen. Annars verkar ju BFT Roots nya 7,9' trevlig. RST/LF har någon modell där också.

Kommentera

annonsera efter ett Daiwa Luna 7,6" det är gjort för ditt fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
          annonsera efter ett Daiwa Luna 7,6" det är gjort för ditt fiske.
          Jag var på håret att köpa ett sådant. Tyärr så ändrade sig säljaren precis när jag skulle betala.

Kommentera

Tackel Industries 7,6 fot -4oz rättklassade spön med bra ryggrad. känns väldigt lätta i handen vid fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Thomas.L Visa inlägg
              St. Croix Lipstick har jag fått rekommenderat från flera vid olika tillfällen. Annars verkar ju BFT Roots nya 7,9' trevlig. RST/LF har någon modell där också.

Jag fick för mig att Lipsticken var längre, den finns i flera längder va? Känner mig smått dum.

Däremot är ju nära 3000 pistoler rätt saftigt måste jag säga.

Kommentera

Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
                Tackel Industries 7,6 fot -4oz rättklassade spön med bra ryggrad. känns väldigt lätta i handen vid fiske.
                Vart finns dessa att köpa? Jag tittade på TI 1-6oz, hittade bara i 9'.

Kommentera

Okuma Guide select Swimbait rod 7,11 fot. Fantastiskt spö för de fisket!

TI spön kan du beställa på Karlstad Fiske och fritid. http://karlstadfiske.tictail.com/pro...kle-industries

Kommentera

Om det nu inte hade varit 9 fot så hade Söders Grim Reaper varit perfekt för dig. Toppigt utan att vara för styvt. Har mitt själv till samma typ av beten som du räknar upp.

Daiwa Lunan håller jag också med om även att Buster är alldeles för partisk i frågan =). Ett spö som kom före sin tid och inte fick den kärlek som den förtjänade. Ska inte blandas ihop med 7.3 fots modellen som är mycket styvare och lite annan karaktär. Äger själv två 7.6 och kör både som jerkspö och till lite gummi etc. Funkar grymt bra!

Lip stick är dock helt annat än de ovan och mycket styvare. Här ska du verkligen testa spöt innan du köper. Har själv ett St Croix Sling Blade som är 8.6 fot i samma viktklass.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 648 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13