Ny Multiplikator from Svangsta in Sweden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Multiplikator from Svangsta in Sweden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

helt klart en rulle som faller mig i smaken. Skulle mer än gärna införskaffa mig en.
    Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av esobus
      Hittade en tråd (http://www.wmi.org/bassfish/bassboar...els/t37748.htm)

Där en kille beskrev det som 4xxx 5xxx och 6xxx storlekar.

Men det som du skrev är väl ungefär det.
      Jag skulle tro spolarna håller en trummdiameter på nånstans 25mm, dvs mycket större än dagens std som är nånstans 13mm (kommer inte ihåg exakt). Stor trumma är bra tillsammans med stumma flätlinor som gärna gräver ner sig i underliggande lager, och ju mindre lina innan man når botten destå mindre bekymmer. Jag har i och för sig bara upplevt det här som ett potentiellt problem när linan gått under 0.23-0.28 Ppro.
      Avail säljer spolar med stor trumma till 55or (och naturligtvis till 25or och 15rullar), och jag har själv tillverkat ett par stortrummade spolar för egen räkning som fungerar ypperligt.
      Jag blir dock lite misstänksam när jag ser designen som verkar väldigt lik whiffle-spolen som är ett rejält svänghjul. Men med 6 rejäla centrifugal vikter så går det förståss rätt bra ändå.
      www.utreel.com

Kommentera

den kommer att ligga runt 2000kr prismässigt ser det ut som.. Kan nog bli en bra rulle i en prisklass där dom hängivna fiskarna inte skyggar för att köpa en till utrustningen
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Förresten, har inte denna rullen funnit på BassPro i minst 1 månad ? :/
          sigpic

Kommentera

Så till minuskontot hos rullen...

Den är utrustad med Whifflespolen, ett svänghjul som är perforerat så allt vatten garanterat skall komma in i spolaxellagren som naturligtvis är rostbenägna.

Det fina i kråksången är att man lätt kan plocka av spolen och lagren (kasta bort dem) och ersätta dem med riktiga grejor.
            www.utreel.com

Kommentera

KG? varför skulle man vilja ha hög utväxling till HÖ? Möjligtvis till näbbgurkor....
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                KG? varför skulle man vilja ha hög utväxling till HÖ? Möjligtvis till näbbgurkor....
                Jag trodde det var bra att veva snabbt när man fiskar HÖ? Det har jag hört att det ska vara. Men vad vet jag, har aldrig försökt fiska HÖ.

Kommentera

Sprängskiss, för de nyfikna. De monterar tydligen kullager på linspridardrivhjulet samt att de verkar ha ett tredje kullager (5230) på spolaxeln i vä gavel. Det vore ju fantastisk om denna rulle även kom i tryckknapps variant-kika JPEG'en, fejk??
                  Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Förresten, har inte denna rullen funnit på BassPro i minst 1 månad ? :/

Bass Pro trycker sin katalog ett halvår före den ska ut. Den trycks i ca 30 millioner ex, så dom behöver tid.
                    Ofta tror man att vissa grejjor redan finns där om man får katalogen tidigt..Men prova att beställa en därifrån. Har dom den redan nu så får du en hatt att äta upp.. ;o)

Kommentera

Att lägga upp saker tidigt är också ett sätt att få "förorder" på prylar..Som man gjort på nätet. Sedan restar man grejjen o säger.."Tyvärr..Den är så poppis att den tog slut direkt..Ny sändning kommer om någon månad eller två.." tills dom kommer..
                      Man vet då en aning om hur många man behöver beställa hem.. :o)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 790 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13