Vad klassas som "tungt jerkfiske"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad klassas som "tungt jerkfiske"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag får inte till gången på mina buster jerks när jag använder båt med trä trall på golvet.
    men när jag fiskar från båt med nålfiltsmatta.. ja då jävlarrrrr går dom fint serru.

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
      jag får inte till gången på mina buster jerks när jag använder båt med trä trall på golvet.
      men när jag fiskar från båt med nålfiltsmatta.. ja då jävlarrrrr går dom fint serru.
      Det där vete fan... Det kan vara din Black Max rulle som reagerar på organiska material & därmed rubbar ditt balanssinne.
      Senast ändrad av Nils Jonas; 2014-04-12, 21:29.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
        Det där vete fan... Det kan vara din Black Max rulle som reagerar på organiska material & därmed rubbar ditt balanssinne.
        kom igen lite respekt... men tack för svaret iallafall..

Kommentera

Ogenomtänkta påståenden kan få ogenomtänkta svar likväl som dumma frågor får dumma svar

Du kan även snegla på en cs pro rocket som alternativ till predatorn. En rulle som hyllas i var och varannan rulltråd här på forumet. Ett tips till kan vara att kolla på fishecos intervju med Micke Boettge som finns på youtube. Där pratar han lite som skillnaden mellan JB, predatorn och Rocketen. Därifrån kan du bilda en egen uppfattning om vilken rulle som passar dig bäst.
          Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av nalinho Visa inlägg
            Ogenomtänkta påståenden kan få ogenomtänkta svar likväl som dumma frågor får dumma svar

Du kan även snegla på en cs pro rocket som alternativ till predatorn. En rulle som hyllas i var och varannan rulltråd här på forumet. Ett tips till kan vara att kolla på fishecos intervju med Micke Boettge som finns på youtube. Där pratar han lite som skillnaden mellan JB, predatorn och Rocketen. Därifrån kan du bilda en egen uppfattning om vilken rulle som passar dig bäst.
            Lycka till!
            snackade med boettge på sportfiskemässan och han avrådde från predatorn. köp rocket eller JB istället. bättre rullar.
            eller en "ge fan i våra vatten" och uppgradera med mässing stativ och du har en skit bra jerk rulle.
            eller enligt mig det absolut bästa (och snyggaste) en VC pike.
            helt beroende på om du vill ha 00 eller 01.

predatorn kommer förmodligen inte att hänga med så länge till enligt vad vissa tror. antigen kommer den tas bort ur produktion eller så kommer det en ny version av den.

Kommentera

JB är ett bättre val :p
              Nej absolut inte; läs vad Stampe sa. och då är inte JB:n bättre. jag har båda eller alla varianter av dom båda. Men totalt sätt till ren och hårt jerkande är JB:n bättre, men du kommenterade Stampe:s inlägg och där har du fel.

Ursprungligen postat av Stampe
              Predatorn är ett bra val då du kan fiska både lätt och tungt med den.
              snackade med boettge på sportfiskemässan och han avrådde från predatorn. köp rocket eller JB istället. bättre rullar.
              Det första man ska göra när man hör profiler i branchen uttala liknande ord är att fråga sig vad personen har för koppling till produkten. Vågar påstå att 80% av alla produktuttalanden av kända personer har drag av dold marknadsföring. För Micke Boettge har väll inget intresse i VC-pike rullen.

Predatorn är en grym rulle till tungt fiske, som även kastar lätta drag helt ok. Visst den är inte trimbar, och till rullens negativa sida hör att det är svårt och ingen lek för klåpare att byta lager. men rullens prestanda är det inget fel på, tvärtom.
              Senast ändrad av Exxet; 2014-04-13, 08:39.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                Nej absolut inte; läs vad Stampe sa. och då är inte JB:n bättre. jag har båda eller alla varianter av dom båda. Men totalt sätt till ren och hårt jerkande är JB:n bättre, men du kommenterade Stampe:s inlägg och där har du fel.

Det första man ska göra när man hör profiler i branchen uttala liknande ord är att fråga sig vad personen har för koppling till produkten. Vågar påstå att 80% av alla produktuttalanden av kända personer har drag av dold marknadsföring. För Micke Boettge har väll inget intresse i VC-pike rullen.

Predatorn är en grym rulle till tungt fiske, som även kastar lätta drag helt ok. Visst den är inte trimbar, och till rullens negativa sida hör att det är svårt och ingen lek för klåpare att byta lager. men rullens prestanda är det inget fel på, tvärtom.
                Håller med.Om man med trimbar menar en blå spole,så stämmer det.Men om man nu nödvändigtvis vill trimma så kan man ju göra allt annat.Min är lite fixad och den går kanon!
                Att sedan ägaren av UT rekommenderar andra rullar som han har grejer till är ju inte så märkligt.

Kommentera

eller en "ge fan i våra vatten" och uppgradera med mässing stativ och du har en skit bra jerk rulle.
                  eller enligt mig det absolut bästa (och snyggaste) en VC pike.
                  helt beroende på om du vill ha 00 eller 01.

predatorn kommer förmodligen inte att hänga med så länge till enligt vad vissa tror. antigen kommer den tas bort ur produktion eller så kommer det en ny version av den.
                  Gös ingvar du far med halva sanningar. Måste bara kommentera lite mer ingående det du säger. Micke Boettge har tagit fram och säljer egen rulle under namnet VC Pike. Han säger, citerar ordagrant " predatorn är precis lika stark som dessa kanske tom lite starkare med tanke på hur den är uppbyggd. Men den har en annan spolupphängning vilket komplicerar delvis servicen och möjligheten att trimma den. Vi har inte trim till den rullen men det är inte därför jag inte jobbar med den. Det är en alldeles ypperlig rulle direkt ur kartong."

Dessa ord är inte riktigt samma som din beskrivning (han avrådde från predatorn)

Jag visste inte hur rätt jag hade i mitt förra inlägg, men nu vet jag att Micke Boettge har egenintresse i att sälja VC Pike, hans egen rulle. Men Men så är det alltid när man lyssnar på celibriteter, det dom säger är inte alltid för ditt bästa utan oftast för deras eget bästa.

Det lyser väldigt klart att han som sveriges största försäljare av UT trim rekommenderar en rulle som köparen sen kan eller kommer att vilja trimma för dyra pengar. Det är ju hans inkomst och anledning till att han INTE rekommenderar en rulle som han inte kan trimma åt dig.

Men jag håller med om att rullen har en nackdel och det är en komplicerad lagerinbyggnad som inte byts och servas lika lätt som på dom klenare rullarna. Men efter 25 år av slit så kan man alltid skicka den till svängsta och få nya keramhybrider monterade.
                  Senast ändrad av Exxet; 2014-04-13, 10:08.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Om man kommer lite närmare Micke så framgår de ganska tydligt att han inte nödvändigtvis säljer VC Pike framför någon annan. Han är rent ut sagt stolt över den. Och anser att har man några extra kronor att lägga är de en förbaskat fin rulle som inte finns i lika stor upplaga och som har "rätt" saker från början. En JB med med mässingsbottenplatta så är den precis lika bra som piken, visst, den saknar drev i rostfritt men... Samma sak med en pro rocket om man fixar rundade gavlar och en backspärrshake. MEN! Det är där de börjar skilja sig.

Predator är en rulle som precis som ni säger, har en annan upphängning och det skiljer en hel del mekaniskt i rullen. Utöver det är det inte en dålig rulle! Tvärt om! Den kastar troligen längre än en dead stock JB eller VC Pike. Men det har inte alls dessa möjligheter att ändra på saker.

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                      Gös ingvar du far med halva sanningar. Måste bara kommentera lite mer ingående det du säger. Micke Boettge har tagit fram och säljer egen rulle under namnet VC Pike. Han säger, citerar ordagrant " predatorn är precis lika stark som dessa kanske tom lite starkare med tanke på hur den är uppbyggd. Men den har en annan spolupphängning vilket komplicerar delvis servicen och möjligheten att trimma den. Vi har inte trim till den rullen men det är inte därför jag inte jobbar med den. Det är en alldeles ypperlig rulle direkt ur kartong."

Dessa ord är inte riktigt samma som din beskrivning (han avrådde från predatorn)

Jag visste inte hur rätt jag hade i mitt förra inlägg, men nu vet jag att Micke Boettge har egenintresse i att sälja VC Pike, hans egen rulle. Men Men så är det alltid när man lyssnar på celibriteter, det dom säger är inte alltid för ditt bästa utan oftast för deras eget bästa.

Det lyser väldigt klart att han som sveriges största försäljare av UT trim rekommenderar en rulle som köparen sen kan eller kommer att vilja trimma för dyra pengar. Det är ju hans inkomst och anledning till att han INTE rekommenderar en rulle som han inte kan trimma åt dig.

Men jag håller med om att rullen har en nackdel och det är en komplicerad lagerinbyggnad som inte byts och servas lika lätt som på dom klenare rullarna. Men efter 25 år av slit så kan man alltid skicka den till svängsta och få nya keramhybrider monterade.
                      halva sanningar vet jag inte.
                      jag la bara fram vad han sa till mig personligen på sportfiskemässan.
                      att det är en rulle vars uppbyggnad är lite tvivelaktig. och att dom rear ut dom för dom vill inte ha dom i lager då dom tydligen krånglar mycket. skapar väll mycket problem med garanti returer och sånt förmodar jag.
                      jag har ägt en predator och den funka väll helt ok. men min VC, JB och rocket special anser jag fungera bättre för MIN del.

sen är det ju klart att han vill sälja mer av VC piken så klart han lovordar den. men med all rätt, det är en bra rulle.

nåväl. back to topic nu
                      som stampe så fint förklarade med olika viktspann.
                      eller så avgörs det helt enkelt av vad man har i sina hinkar.
                      finns ingen direkt skriven regel om vad det är för vikter som gäller, eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13