Repa i spöt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Repa i spöt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Repa i spöt

För att få bort den idiotiska tejpen med reklamskylten på mitt nya beastmasterspö så tog jag en rakbladskniv till hjälp. Med tanke på mitt verktyg så var jag naturligtvis väldigt noga med att eggen inte skulle träffa spöt, och jag klarade det galant. Det var bara det att när jag vid ett tillfälle hade kniven på ett visst sätt, så träffade ryggen på kniven spöt och gjorde en liiten repa..ett smalt smalt streck, ca 4mm långt. Tvärgående på undersidan där ringarna sitter.

Hur katastrofalt är det? Är spöt 100% kolfiber eller ligger det nån lack eller tejp ytterst som jag skadade?

Det ligger skyddslack på, man får hoppas att du inte skar för djupt. Bör inte vara några problem kan man tycka.

Kommentera

Det ska nog inte vara någon fara men i framtiden så använd ett mjukare verktyg än stål på spöt! Är det mjukare än spöt (kolfibern) så kan det inte hända nåt även om det tar längre tid att skrapa bort det man vill få väck. En skada i lacken kan man laga men inte avskurna fiber i klingan...
      A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      274 247 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13