Hejsan alla goa fiskesnackare,nu är det såhär att jag är i behov av en komplett utrustning för lite tyngre gäddfiske, främst stora jiggar, söderjiggen,big mcrubber, mfl (vikter upp mot ca 150g eller vad dem nu väger.)men skulle även vilja ha ett jerkfiske set.
Grejjen är den att jag inte har den blekaste aning om vad som krävs, funderar på att gå den vägen att köpa ett fullfjädrat jerkset och då går det ju att slunga iväg dem stora jiggarna oxå.
så lite tips på utrustning, samt råd om hur jag ska göra skulle uppskattas.
Fick tips av en kompis att köra på ett: Buster Jerk 6' Stiff - 2-delat -150 Gram och
Ambassadeur Revo Toro NaCl - 51HS (vänster) men har aldrig fiskat med multirulle så det kan ju inte vara så svårt.
Budget ligger på ca 4000:- gärna billigare.
mvh //Tim
Grejjen är den att jag inte har den blekaste aning om vad som krävs, funderar på att gå den vägen att köpa ett fullfjädrat jerkset och då går det ju att slunga iväg dem stora jiggarna oxå.
så lite tips på utrustning, samt råd om hur jag ska göra skulle uppskattas.
Fick tips av en kompis att köra på ett: Buster Jerk 6' Stiff - 2-delat -150 Gram och
Ambassadeur Revo Toro NaCl - 51HS (vänster) men har aldrig fiskat med multirulle så det kan ju inte vara så svårt.
Budget ligger på ca 4000:- gärna billigare.
mvh //Tim
Kommentera