Trasig BFT Tafs! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasig BFT Tafs!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

När jag tillverkar egna titantafsar använder jag:
    Titanium 1-strand wire uncoated 0,6mm 86lb 3m made in Japan från Darts ab art.nr. H514-086
    Svarta beteslås och lekande storlek 3 100lb Berkley
    krympslang över knuten
    Materielkostnad ca 360kr för 5 tafsar som håller för brutala bottenapp och stora gäddor, de 5 jag tillverkade förra året har inte en ända gått sönder ännu.
    En fiskebravad från i går ;-)
    När jag fiskade i går fick jag bottennapp tänkte nu är det kört det var så tungt att pumpa in det så att bromsen på penn battle inte orkade hålla emot vikten fick ta på mig handskar för att hålla i linan rena rama gympasset, när jag väl hade fått stocken trädet intill bergknallen så gick en gren på 3cm diameter av och fick upp draget och den halvruttna grenen inte tillstymmelse av skada på tafsen eller lina förutom kroken vart lite böjd hade det varit BFT tafs är jag säker på att draget hade varit förlorat inklusive en trasig tafs.

Kommentera

Är det BFTs färdiga tafsar eller tafsar gjorda av deras enkeltrådiga titantråd vi talar om? Har knutit några av deras 50 punds. Blir ju lite orolig nu...

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
        Är det BFTs färdiga tafsar eller tafsar gjorda av deras enkeltrådiga titantråd vi talar om? Har knutit några av deras 50 punds. Blir ju lite orolig nu...
        De jag har haft problem med är deras färdiga enkeltrådiga titantafsar som skulle hålla för dryga 30kg minns inte om det var 60 eller 80lb

Kommentera

Även jag fick dåliga erfarenheter av BFT's tafsar, fick ett litet skatbo då jag kastade ut och det blev stopp på linan "ping" så gick tafsen av och min Salmo 12 försvann ner i djupet.
          Har kassa erfarenheter av Abu's dito så frågan är väl vilka skall man köra med?

Kommentera

Click image for larger version

Name:	image(1)1.jpg
Views:	1
Size:	90,3 KB
ID:	1773621

så här ser min tafs ut :/

Kommentera

Ursprungligen postat av Monster Visa inlägg
              [ATTACH=CONFIG]68495[/ATTACH]

så här ser min tafs ut :/
              Exakt vad som hänt mig ett flertal gånger. Och det är på brt 7strand ti tafs.
              Hade 2 nya liggandes och kollade dom. Såg jätte bra ut tills jag drog bort krympslangen.
              Varje öggla är gjord med dubbla crimps. Altså 4 crimps per tafs. På 2 tafsar så va 2 styck crimps så hårt pressade att dom spruckit.
              Inget jag vågar hänga en 400 kronors wolfcreek på tyvär.

Tråkigt med bristande kvalitet. Hoppas att det åtgärdas för jag gillar bft generellt sett.
              Snackat mycket med cwc på mässor osv och jag kan inte tänka mig att dom tycker detta är ok.
              Med tanke på vad en ti tafs kostar...

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg
                Även jag fick dåliga erfarenheter av BFT's tafsar, fick ett litet skatbo då jag kastade ut och det blev stopp på linan "ping" så gick tafsen av och min Salmo 12 försvann ner i djupet.
                Har kassa erfarenheter av Abu's dito så frågan är väl vilka skall man köra med?

Knyt dina egna tafsar exempelvis denna titanwire som jag själv använder med 100lb lekande och beteslås från Berkley

Kommentera

Ska kika efter den då jag är i butiken nästa gång, tack för tipset!
                  Gillar dock BFT's beteslås, dessa har jag inte upplevt några problem med eller hur upplever ni andra dessa, är Darts liknande variant lika bra kanske?

Kommentera

Tappade en gädda vid båten idag med min nyinköpa "mike the pike" i käften på den. Bft tafs... Blir att göra egna igen.

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg
                      Ska kika efter den då jag är i butiken nästa gång, tack för tipset!
                      Gillar dock BFT's beteslås, dessa har jag inte upplevt några problem med eller hur upplever ni andra dessa, är Darts liknande variant lika bra kanske?
                      Bft staylock är lätt det bästa beteslåset du kan köra med.
                      Har aldrig gått upp eller sönder för mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 093 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13