Trasig BFT Tafs! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasig BFT Tafs!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du ska inte köpa 50 eller 60 ibs boa , titanium tafsar . Jag fiska med dom för många år sen dom går av .

Har fiskat i många år med 75 ibs den är mycket tjockare den går aldrig av . Använder du staylocks kan du byta låsen med jämna mellanrum .

/Fredrik

Kommentera

Använd fc eller hardmono istället. Tidigare här på fs har det varit mycket snack om att titan (ja, det heter titan på svenska inte titanium) är såååå mycket bättre och mer eller mindre oförstörbart. När titan gör det den ska är den säkert mer stryktålig än fc och hardmono, men jag har iallafall aldrig någonsin lyckats kasta sönder en fc-tafs.

Dessutom är det mycket billigare.

Kommentera

Den modellen är det jag har beställt, då jag Googlar på boa bft så kommer en organgefärgad förpackning upp.

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg

Den modellen är det jag har beställt, då jag Googlar på boa bft så kommer en organgefärgad förpackning upp.
          Precis den har jag kört med tre säsonger och jag har aldrig haft något problem med den.
          Jag knöt 6 tafsar och idag har jag 5st kvar (tappat en vid bottennapp) och de funkar kanon fortfarande !

Kommentera

Skönt att höra!
            Illa att det var en röd dag idag, kollade lådan kl 12 sen 13 sen 14 och stod och svor över att posten aldrig kom, fick mig en liten påminnare om att det är en röd dag så suckade jag djupt och gick in igen.

Men imorgon kväll så kanske man hinner knyta lite nya tafsar då

Kommentera

Möjligt att cwc bytt leverantör men jag skulle ändå inte använda den till tyngre beten än 40 gram. Skrev massa trådar om det för 6-7 år sen. Titanium tooth proof säljer zalt dom har 4,6 m spole finns 75 ibs.Har väll kastat bort beten för 1000 spänn med 60 ibs som trumman berömmer i gäddfeber.75 ibs har aldrig gått av. Använder inte heller crosslock då dom går upp bakvägen och du förlorar betet.
              Senast ändrad av jerklimpan; 2014-05-30, 04:49.

Kommentera

Någon som kan rekommendera några bra crimps & tång till det?

Kommentera

Forsätter i denna tråden, hoppas det är ok.

Fan vad man blir trött på sig själv, har ju beställt ett trelekande

Aja fram med avbitaren och klippte av ena öglan och testade att knyta min första tafs, ser det rätt ut?

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg
                    Fast nu förstod jag det som om att dom fick nya tafsar utan att behöva betala för sig, kan ju ha varit en dålig sändning ifrån BFT, annars hade kanske inte butiken gjort som dom gjort kan jag tänka.
                    Det jag menade med brytpunkt var när man får en skarp böj på vajern, då blir det en försvagning.

Det jag menade med att butiken tjänar pengar är att kunderna får förtroende för han eftersom de får en ny tafs, samtidigt som de köper nya beten. Hade han rekommenderat att göra egna tafsar och gett rabatt på materialet till ett värde av tafsen så hade tafsarna antagligen inte gått av 2a gången.

Bara jag som flummar lite med företagsekonomi

Kommentera

Använt bfts titanium tafs i över 1 års tid nu. Inte de minsta problem med den. Använt allt från 30- 120 grams beten å bara håller

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 055 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13