Jiggspö/popperspö för multi. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggspö/popperspö för multi.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det fick bli ett savagear finesse cast 6,8' 4-18g. Återstå o se om de e ett bra spö,iaf varit nöjd med andra savagearspön ja ägt. Även nya hedgehog spollager e på väg till rullen. Ev får de bli en ny spole i framtiden oxå.

Så håller både tummar o tår att ja får spöt innan helgen. Sen är det frågan om min po s8s på 0,15 är för grov lr hur :/.
    Senast ändrad av jimmy85; 2014-07-07, 22:42.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Fenwick HMG GT 60MH

Kommentera

Imon kommer dhl med spöt . Sen blir de provfiske

Kommentera

Väntar på recensionen

Kommentera

Har fått spöt nu iaf o kikat lite på de o viftat lite. Actionen är snabb o spöt balanserar fint med min shimano scorpion 1000xt. Spöringarna är ruskigt små jämfört med mitt suncaster light och även en del lättare. Lite synd att de inte är delbart bara,fast 6,8' är ju någorlunda lättransporterat ändå. Så nu väntar jag bara på att det ska bli lite svalare ute så man kan åka ut en runda o provkasta div beten. Tänkte testa o jigga lite samt spinnare,små wobbler o något ytbete. Förhoppningsvis så blir de någon firre oxå så man får testa den biten oxå :p.

Kommentera

Nu har jag testat spöt lite 2,5-3" relaxjiggar med skallar på 3/10/15g gick smärtfritt att kasta o jag kände typ allt som hände där nere på botten. Riktigt imponerad på känslan i spöt. Kastade typ lika långt som med mitt suncaster light. 7g reflex o 6g vibrax gick oxå kanon o kasta. Även små jaxon o rapalawobbler på 4,5-5cm gick oxå bra att kasta till slut,fick bara ändra teknik o låta betet hänga lite längre ner innan kast. Tyvärr vart det väldigt byig vind o lite skiftande mellan e-ne så stundtals va de lite knepigt o kasta små wobblers. O fisk lyckades jag oxå få,men inga större saker. 1 borre på ca:2hg o 2 snipor på runt 1kg/st,men va iaf så man fick känna på de lite. Spöt har väldigt snabb action så de e bara 20-30% av spöt som böjer sig o arbetar. Så förhoppningsvis så avtar vinden o att ja får mina hedgehog spollager så ja kan testa lite mer. Sen är ja nyfiken på vad som är bra/ok kastlängder med så lätta beten som små wobbler på 4-5g?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              273 973 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13