Wobbler: Flytande eller sjunkande? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wobbler: Flytande eller sjunkande?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Finns Zalt 14 i svävande? Det är just storleken 14 som jag föredrar. Har ingen erfarenhet av flytande Zalt då den jag tappade var sjunkande (det var den enda jag hade), men stället där jag fiskar oftast är inte speciellt djupt, 3-4 meter som regel med vissa grundare bottnar och en del växtlighet.

De färger jag funderar på att köpa blir framförallt följande: 04, 11 och 51 (det var 51 jag tog nytt pb på men tappade den senare när beteslåset rätades ut av en stor gädda). Har även köpt en flytande 12 men inte använt den än.

Färg 11 förresten, finns det två varianter med denna färgkod? Dels en mer brandgul variant med svarta ränder, och den neongula med guldflak och svarta ränder som finns på deras hemsida?

Jojje, det är i kallaste laget just nu, det var is i Vikbotten häromdagen och utan båt så ger det nog inte så mycket.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
      Finns Zalt 14 i svävande? Det är just storleken 14 som jag föredrar. Har ingen erfarenhet av flytande Zalt då den jag tappade var sjunkande (det var den enda jag hade), men stället där jag fiskar oftast är inte speciellt djupt, 3-4 meter som regel med vissa grundare bottnar och en del växtlighet.

De färger jag funderar på att köpa blir framförallt följande: 04, 11 och 51 (det var 51 jag tog nytt pb på men tappade den senare när beteslåset rätades ut av en stor gädda). Har även köpt en flytande 12 men inte använt den än.

Färg 11 förresten, finns det två varianter med denna färgkod? Dels en mer brandgul variant med svarta ränder, och den neongula med guldflak och svarta ränder som finns på deras hemsida?

Jojje, det är i kallaste laget just nu, det var is i Vikbotten häromdagen och utan båt så ger det nog inte så mycket.

Discover high-quality hardbaits, softbaits, and rods at the official Zalt shop. Trusted by predator anglers worldwide. Fast shipping, exclusive designs, and top performance – gear up now!

Det finns kod 11 som är den classica gulsvarta. Sedan finns det kod 38 som är som en firetiger fast med orange/gult. En mycket bra färg när det är sol tycker jag.

Självklart finns Zalten i svävande. Det är den bästa vikten om du frågar mig. Om din lokala butik inte har den inne kan dom väl beställa åt dig. Flytande tycker jag inte är så bra men det beror ju på att vid mina fiskevatten så går den för grunt. Om du kör mest på 3-4 m djup så tycker jag inte Flytande är att föredra. Så det är upp till dig, sväv eller sjunk.

Kommentera

Vikbotten är kass förutom på våren. Utanför går det bra att få fisk nu =) Brukade alltid plocka några fina gäddor vid den här tiden.

Förövrigt så föredrar jag sjunkande drag då jag oftare fiskar djupt än grunt.
        Men har man råd så varför inte båda? Eller så köper du suspending och hamnar i "mitten" =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        273 648 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13