Hjälp med val av lågprofilrulle samt spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av lågprofilrulle samt spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MadZz Visa inlägg
    Tack för alla svaren, ni är underbara!
    Jo myror i huvudet är nog det minsta man kan säga, finns så troligt mycket mer än jag hade kunnat tänka mig

Om vi bortser från Revo MGX så har jag också kikat lite på Daiwa T3 och T3 SV som verkar vara helschyssta och som även klarar bräckt-/saltvatten.

Bromssystemet samt linspridaren verkar otroligt intressanta, så slipper man ta i alltför mycket för att få ett längre kast samt att vikten verkar vara sköna 180gr.

Är det någon nackdel att man enbart får på ca. 70m 0.33mm lina med T3-modellerna? Kommer spola på flätlina 0.20mm och kanske upp till 0.25mm, så då kanske man kan få på ca. 110-130m?

Dessa verkar dock inte säljas i Sverige men finns hos t.ex. Japantackle och Tacklewarehouse (båda verkar vara reko?).

TWS level winder system Flip open thumb rest Magforce 3D brake system Sturdy aluminum spool Zaion carbon body construction Oversized Ultimate Tournament Drag High speed level winder preventing dig-ins for braided lines Tough and rigid clutch system

Kom också på att jag glömt nämna vilken typ av beten jag använder, det är mestadels spinnare, wobblers, jigg och poppers.
    Obs! på T3 SV'n står det freshwater only.

Kommentera

T3 är fina rullar , men i den prisklassen det finns många riktigt fina rullar och inte minst en av dom mest prisvärda rullar i alla prisklasser Shimano Exsence DC! Bilden talar för sig själv om vad folk tyckte om kastegenskaper.

Click image for larger version

Name:	asd.jpg
Views:	2
Size:	16,9 KB
ID:	1775207

Som sagt, de flesta fiskerullar i den prisklassen är riktigt bra, så oavsett vilken du väljer då är jag säker på att du kommer du att bli riktigt nöjd.

Ursprungligen postat av MadZz Visa inlägg
      Budget är ca. 3500 kr för rulle samt spö.
      TS, försätter du så här, då blir det snart inga pengar kvar för spököp.

//T
      Senast ändrad av tonyex; 2014-08-22, 21:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
        Jag skulle också ta curadon.

Men det är förbannat svårt att hitta ett spö i 10-40 gram i spinnspö version tycker jag, verkar mera va standar på ett haspelspö.

Är nämligen på jakt själv efter ett sånt spö men när alla är 9' eller länge när man hittar nått skulle vilja ha runt 7' själv.

Du kan väll länka på nått spö du hittat och funderar på?
        Daiwa 10-40 g CW er et fint spö. Jag har det.

mvh jr

Kommentera

Tack för alla tips och råd, blev till slut en Daiwa T3 Ballistic tillsammans med Sufix 832 0.18mm flätlina och ett Shimano Beastmaster DX240MH
          Allt som allt gick det på ca. 3900 kr, blev inte fasligt mycket mer än jag hade tänkt mig.

Tror att det blir en alledeles utmärkt kombination, vad säger ni som kan det bättre?

Ser fram emot premiären imorgon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          273 910 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist