Shimano Stella 1000FE + Yasei AX Dropshot. Kombo som fungerar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Stella 1000FE + Yasei AX Dropshot. Kombo som fungerar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Stella 1000FE + Yasei AX Dropshot. Kombo som fungerar?

Hej!

Det brinner i knutarna lite grann, så ni behöver inte veta hur det förhåller sig. Även spekulationer mottages alltså tacksamt.

Jag har har precis fått hem ett Yasei AX Dropshot 8 fot. Kommer mest att användas till jiggfiske, men också fungera som allroundspö till allt övrigt insjöfiske, förutom jakten på storgädda i princip.

Jag har nu chansen att köpa en begagnad Shimano Stella 1000FE (därav tidsbristen för beslutet). Är en rulle i den storleken för liten för ett 8-fotspö? Kommer det att bli obalanserat på något sätt? Hur stor fisk kan man drilla på en sådan här rulle, eller är det linan som bestämmer det? På vilka sätt kommer storleken att begränsa mig?

Kan kanske tyckas märkligt att någon som ställer sådana här nybörjarfrågor ska köpa en rulle i den här prisklassen, men jag vill helt enkelt testa att använda det bästa av något. Mycket sällan som jag unnar mig dyra nöjen så jag har lust att prova nu.

Spekulera eller kom med empiriska fakta. Jag är tacksam för båda!

de kommer bli hur bra som helst. och stellan kommer hålla år in och år ut om du bara smörjer den

Kommentera

Se bara till att du får med kvitton på rullen. Har bl.a. varit en 1000FE utlagd på tradera för någon månad sedan som inte kändes helt rätt (stulen?) även om jag mycket väl kan ha fel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      274 092 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13