Tappade och skadade en dyr rulle! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tappade och skadade en dyr rulle!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tappade och skadade en dyr rulle!

Jag gjorde misstaget och tappade min fina Symetre 750 FJ. Tänkte så mycket på det och märkte sen att haspeln inte stängde som den skulle. Själv tänkte jag så svårt kan de inte vara att fixa haspeln, glappade lite på axeln på haspeln. Skruvade upp skruvarna på haspeln och lossade den. FJONG sa det och saker trillade ur! Nu har jag INGEN aning om hur jag ska sätta till dem.

Ingen garanti kvar och närmsta fiskebutiken ville inte ta in den på grund av att fraktkostnaden kostar och inget han var sugen på att ta. Kontaktade nordmark för guide men skickade mig till Shimanos hemsida för att se sprängskissen..

Har någon en guide eller tips om hur jag kan reparera min fina rulle?

Du sätter tillbaks grejorna där dem var och ska vara? Mycke svårare än så är de icke... Har du dessutom sprängskiss är de ju för fasiken som en barnlek.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Du sätter tillbaks grejorna där dem var och ska vara?
      Ja om ingen butik eller privatperson vill hjälpa Ts att få rullen fixad är det ända lösningen !
      Så länge det inte krävs specialverktyg bör det gå att fixa själv.

Kommentera

"Rulldoktorn" kanske? eller.. finns ju en kille som gör service på rullar. Se om du hittar honom och kör service där.. du får nog ihop din rulle igen! :-)
        >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
          Du sätter tillbaks grejorna där dem var och ska vara? Mycke svårare än så är de icke... Har du dessutom sprängskiss är de ju för fasiken som en barnlek.
          Det är möjligt att jag är korkad, men jag uppfattar det som om ts inte VET hur grejerna ska sitta. En sprängskiss är väl enda sättet att få reda på det. Men dessvärre säger ju inte den HUR grejerna ska sättas ihop. Alla är förmodligen inte så vana att det faller sig naturligt. ..

Kommentera

Googla rullens namn + scematics så får du fram en pdf fil förr eller senare att följa.

Hittade ingen som heter just 750 fj just men 750 fi hittade ja.

http://www.ereplacementparts.com/shi...02_200748.html

Kommentera

Ett tips är att kolla på youtube om någon visar steg för steg hur man monterar loss/ihop denna. Finns ibland mer hjälp på youtube än man tror

Kommentera

Inte samma rulle, men shimano lär inte bygga sina rullar helt olika i alla fall. kanske kan vara en hjälp på vägen https://www.youtube.com/watch?v=kflr4kraG50

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                  Det är möjligt att jag är korkad, men jag uppfattar det som om ts inte VET hur grejerna ska sitta. En sprängskiss är väl enda sättet att få reda på det. Men dessvärre säger ju inte den HUR grejerna ska sättas ihop. Alla är förmodligen inte så vana att det faller sig naturligt. ..
                  De lär ju inte vara svårare än å skruva ihop en skruv å en mutter? Man ser var delarna ska sitta efter lite provning om man är oerfaren, bara att tänka lite extra.

Ontopic, har aldrig hörtalas om just den rullen du har... Kan vara därför dem inte vill skicka iväg den på service osv?
                  Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Kan vara därför dem inte vill skicka iväg den på service osv?
                    Är väl onödigt att försöka hjälpa någon att montera ihop en rulle som inte funkar som den ska

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 479 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13