Tappade och skadade en dyr rulle! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tappade och skadade en dyr rulle!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kiba Visa inlägg
    Jag gjorde misstaget och tappade min fina Symetre 750 FJ. Tänkte så mycket på det och märkte sen att haspeln inte stängde som den skulle. Själv tänkte jag så svårt kan de inte vara att fixa haspeln, glappade lite på axeln på haspeln. Skruvade upp skruvarna på haspeln och lossade den. FJONG sa det och saker trillade ur! Nu har jag INGEN aning om hur jag ska sätta till dem.

Ingen garanti kvar och närmsta fiskebutiken ville inte ta in den på grund av att fraktkostnaden kostar och inget han var sugen på att ta. Kontaktade nordmark för guide men skickade mig till Shimanos hemsida för att se sprängskissen..

Har någon en guide eller tips om hur jag kan reparera min fina rulle?
    Hej Filip Kiba;

Om du köpte rullen hos en butik nära dig är mitt bästa förslag att du går in till den butiken och ber personalen där hjälpa dig. Fungerar inte det bör du skicka rullen till generalagenten Normark Scandinavia i Malung och de hjälper dig att fixa din rulle mot skälig kostnad ...

Nothing is forever!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
      De lär ju inte vara svårare än å skruva ihop en skruv å en mutter? Man ser var delarna ska sitta efter lite provning om man är oerfaren, bara att tänka lite extra.

Ontopic, har aldrig hörtalas om just den rullen du har... Kan vara därför dem inte vill skicka iväg den på service osv?
      Om du är en person utan tekniska kunskaper, om du känner att du har fem tummar mitt i varje hand så kanske det inte bara är att montera ihop saker och ting sedan det sagt FJONG och allt farit isär så att du inte har en aning om hur det suttit. Då KANSKE en sprängskiss kan vara till hjälp, men det förutsätter att man inte får panik när man ser en massa smådetaljer och artikelnummer. Den känslan kan jag uppleva när jag kollar skisserna till min Promax och min Strike 6000. Skulle inte vilja ställas inför uppgiften att skruva ihop någon av dem med trial by error-metoden! Alla har inte förmågan att se det självklara i hur saker och ting ska sitta. Jag har skruvat med diverse högtrimmade mc- och bilmotorer, men fasar ändå för att ge mig in i en lågprofilrulle. Ja jag vet att tråden handlar om en haspelrulle, vill bara ha ner diskussionen på en lite lägre nivå för att inte idiotförklara en människa som inte har dina överlägsna skruvarkunskaper och glasklara intellekt...
      Skitfiske!
      Gösta
      Senast ändrad av Gösta; 2014-09-02, 12:22.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
        Om du är en person utan tekniska kunskaper, om du känner att du har fem tummar mitt i varje hand så kanske det inte bara är att montera ihop saker och ting sedan det sagt FJONG och allt farit isär så att du inte har en aning om hur det suttit. Då KANSKE en sprängskiss kan vara till hjälp, men det förutsätter att man inte får panik när man ser en massa smådetaljer och artikelnummer. Den känslan kan jag uppleva när jag kollar skisserna till min Promax och min Strike 6000. Skulle inte vilja ställas inför uppgiften att skruva ihop någon av dem med trial by error-metoden! Alla har inte förmågan att se det självklara i hur saker och ting ska sitta. Jag har skruvat med diverse högtrimmade mc- och bilmotorer, men fasar ändå för att ge mig in i en lågprofilrulle. Ja jag vet att tråden handlar om en haspelrulle, vill bara ha ner diskussionen på en lite lägre nivå för att inte idiotförklara en människa som inte har dina överlägsna skruvarkunskaper och glasklara intellekt...
        Skitfiske!
        Gösta
        Nu skrev du precis de jag skrev i smyg... Attans.
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ja jag vet att tråden handlar om en haspelrulle,
          Sådan brukar jag kasta när dom strular

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          271 306 visningar