Problem med min Revo Toro 51hs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med min Revo Toro 51hs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kalle.h8 Visa inlägg
    Uppdatering: Betet funkar nu att kasta, fick ha en c-vikt på hela tiden och 2 i utkastet så funkade det bra.
    Ändrar du antal c-vikter under själva kastet? Isf, hur går det till?

Kommentera

en bekant till mig köpte precis en Toro. Han fick inte spolbromsen att hugga alls. Så ringde han till butiken. Då sa de att det var ett vanligt fel och att de skulle skicka en extra bricka som motverkade detta. De e kanske samma fel på din

Kommentera

Idag har jag googlat runt lite och sett att man kan behöva trixa med cent.vikterna i rullen, testade ställa alla utåt (på), då håller den uppe betet utan att det sjunker neråt så jag försökte skruva på den yttre skruven för att finjustera men det händer inget.
        Då drog jag lite i linan för att testa hur hårt den satt, drog ut en meter och vevan in.. Testade igen och lösgjorde tumtangenten då sjunker skiten som en sten igen fastän allt är spänt till 100% ????
        Den förstod jag inte heller men tolkade det som att Ts antagligen klämt något som gjorde att spolen fastnade, för att sedan lossna när han drog i linan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          Nej nej, inte så jag menar Jag började med alla aktiva och testkastade mig fram till att jag hade 3 vikter igång.. Vikterna är ju uppdelade i 2 grupper, ena är aktiv under hela utkastet och den ändra påverkar bara rullen i utkastets början.

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
          en bekant till mig köpte precis en Toro. Han fick inte spolbromsen att hugga alls. Så ringde han till butiken. Då sa de att det var ett vanligt fel och att de skulle skicka en extra bricka som motverkade detta. De e kanske samma fel på din
          Oj, intressant, då ska jag höra av mig till dem, tack tack

Kommentera

...... trodde jag ja, nu börjar jag bli trött... Skatbon igen, i kastets början/mitt...

Laborerade med C-vikterna med... Inget hjälpte.. Mitt i ett skatbo så märkte jag att min rulle glappar när jag inte har mek-bromsen hårt spänd, glappar minst 1mm.. Drog åt den hårt, då sitter den iaf fast såpass att den inte glappar längre... Men den övervarvar tom när jag drar ut lina manuellt lite sakta.. NÄR den är maxad på bromsen.

Ska jag dänga iväg den till Abu eller?

Kan tilläggas att jag hade extra/nybörjarsettet med mig också, Abu Silvermax och ett Abu Vendetta 40-100g. Detta kastade iväg gummit på 130g men lätthet, inga problem alls flöt jättefint. Den är inte ställd hårt alls utan bara lite lagom löst..

Kommentera

Ingen aning vad som kan vara felet, men rullar är inte för avancerade att skruva i själv... Så att kolla så allt fungerar som de ska i rullen... Hur är de om du bara spänner in kastbromsen i de hårdaste å drar ut linan? Med spolen på "friläge" såklart, är den trög då?
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                Ingen aning vad som kan vara felet, men rullar är inte för avancerade att skruva i själv... Så att kolla så allt fungerar som de ska i rullen... Hur är de om du bara spänner in kastbromsen i de hårdaste å drar ut linan? Med spolen på "friläge" såklart, är den trög då?
                Inte det minsta :/

Kommentera

Då.... Har du problem... Haha

De måste ju vara nåt som inte stämmer med kastbromsen... Kolla noggrannare i "locket"? Leta upp en sprängsskiss å kolla på alla delar och se till att allt sitter där.
                  Skulle gärna meckat med den om vi inte bott fem hundra milioner mil ungefär ifrån varandra.

Kommentera

jag tror fortfarande du behöver den där extra brickan som jag nämnde.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                      jag tror fortfarande du behöver den där extra brickan som jag nämnde.
                      Är de någon speciell form på brickan eller är de bara en vanlig bricka?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 689 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13