Multirulle till westin w3 dropshotspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till westin w3 dropshotspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Att jämföra min ryggrad med ett spö är inte rättvist.

Men förklara gärna hur det skulle gå att få en glasfiber eller kolfiber rund tub att bli starkare åt ena hållet.
    Är den tunnare på insidan och tjockare på motsatt håll, fibrerna lagda åt ett speciellt sätt, hur pass mycket skiljer det sig, anger tillverkaren vilken vinkel man max kan drilla osv?

När kan kastar exempel tunga beten och tar i, innebär det att spöt kan knäckas enklare när böjet är åt motsatt håll osv.

Nä jag tror ändå det är en myt förrns nån kommer med verklig fakta än det info som de som säljer klingorna har get.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
      Att jämföra min ryggrad med ett spö är inte rättvist.

Men förklara gärna hur det skulle gå att få en glasfiber eller kolfiber rund tub att bli starkare åt ena hållet.
      Är den tunnare på insidan och tjockare på motsatt håll, fibrerna lagda åt ett speciellt sätt, hur pass mycket skiljer det sig, anger tillverkaren vilken vinkel man max kan drilla osv?

När kan kastar exempel tunga beten och tar i, innebär det att spöt kan knäckas enklare när böjet är åt motsatt håll osv.

Nä jag tror ändå det är en myt förrns nån kommer med verklig fakta än det info som de som säljer klingorna har get.
      du får tro precis vad du vill,det är din fulla rätt...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        ALLA spön är svagare åt endera hållet.....det blir så när man lägger upp en klinga,på något ställe blir alltdid lite mer material....kolla videon och testa får du se...http://www.youtube.com/watch?v=FjtQWeFj4co
        Amerikanare är experter på att hitta på myter, kolla bara på Harley Davidsson. Motorer och hojarna har sett likadana ut sen 30år tillbaka, det är gjorda på gjutjärn och krom samt vibrerar sönder. Men de har "själ" och detta håller än idag trotts att japanarna motbevisar dem med sin teknologi.

Just därför är jag skeptisk mot detta, för har sett inom andra hobbyn hur vissa hittar på myter som de inte har belägg för utan sprider det och de som är mottagliga för det köper deras argument.

Kommentera

Klingor vet inte om dom blir haspel eller spinnspön!
          Har för mig att dom ska böjas i sidled annars blir det svårt att få veven att peka rakt upp eller ner vid utkast

Kommentera

jodå, det finns massor med myter....men alla som någon gång byggt ett spö VET att det finns en, ytterst sällan två ryggrad/er på en spöklinga,detta råder inga delade meningar om alls, däremot råder delade meningar om dess inverkan vid fiske och spösvingandet.

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

var i tillverklingen ser man att det gör så att den får en ryggrad?

Fibrerna kommer från samma kolfiber ark och läggs exakt på samma sätt. dessutom gör de i olika sektioner/delar så jag tror att den myten som sprids här är microskillnader som återförsäljarna använder som argument för att hitta ett "mervärde" för köparen att känna sig motiverad att betala mer för klingan.

Om det nu bildas en "ryggrad" har den så liten inverkan att det inte ens är värt att bry sig om i detta fall att han vill testa en multirulle.

Men materialsporten som denna hobby verkar trigga fram tror folk så mycket på dessa micromyter att de tror de är så viktiga att de även skyller på det om handhavande fel gör att ett spö går av, eller ett drag inte ger dem en fisk osv.

Kommentera

och precis som vanligt finns de som skall veta allt så mycket bättre och avfärda allt som myter och en övertro som inte har med sanningen att göra trots att de som i detta fall inte alls har det allra minsta erfarenhet om hur en ren klinga känns eller beter sig då de aldrig hållit i eller än mindre klämt och känt och testat dess aktion och böjlighet med mera... men som sagt, du är i din fulla rätt att tro precis vad du vill...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  och precis som vanligt finns de som skall veta allt så mycket bättre och avfärda allt som myter och en övertro som inte har med sanningen att göra trots att de inte alls har det allra minsta erfarenhet om hur en ren klinga känns eller beter sig då de aldrig hållit i eller än mindre klämt och känt och testat dess aktion och böjlighet med mera... men som sagt, du är i din fulla rätt att tro precis vad du vill...
                  Ledsen om du känner så men jag har gett dig chansen att påvisa att detta ej är en myt förutom det återförsäljaren har markerat ut på spöt eller sagt till dig.

Att ge en jämförelse med en mänsklig ryggrad eller det andra du skrivit i dina svar övertygar inte mig.

Som du ser i klippet skapas ingen ryggrad eller pratas om det som en viktig aspekt. suttit nu sen första inlägget ang. ryggrad och googlat ang. detta med rygg rad och verklig fakta men hittar inget ren fakta.

Kommentera

Ok, så för att sammanfatta detta nu så är det spöringarna som sätter stopp för multirulle på detta spö?

Om inte annat verkar jag ha startat en klart spännande debatt ��

Kommentera

Å vad gäller rullar är jag inte speciellt märkesfixerad, kör både Abu, okuma citrix å schimpans haspel. Å vad beträffar pris så runt 1000-1500 kan väl tänkas läggas på ny abborrulle.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 821 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13