Ny multirulle till gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle till gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag vet inte vad ha du för avsikt egentligen. Jag behöver inte vara en expert på selektiv läsning för att missa det här:
    Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
    Inget slår en rulle från Svängsta! (Sorry jag skulle ju inte...)
    Det jag tycker att det är tråkigt är att du inte förklarar varför, så att vi alla kan lära oss något.

Det du kanske missade är att TS söker lite andra rullar än runda ambor pga ergonomi. Pratade du om selektiv läsning nyss?

//T

Kommentera

Inget slår en rulle från Svängsta! (Sorry jag skulle ju inte...)
      Men Gösta, sådär kan du inte säga om du inte har provat
      Men jag förstår din patriotism och det ska du ha all heder för !

Jag själv kör uteslutande Amba till det absolut tyngsta fisket, de är ju byggda som stridsvagnar och är billiga samt lättmekade.
      Det medeltunga fisket kör jag numera med Shimano LP rullar.
      Där har jag testat många olika modeller genom åren och kan nu konstatera att Shimanos LP rullar passar mig bäst.

/ HenkeW

Kommentera

[QUOTE=tonyex;965139]Jag vet inte vad ha du för avsikt egentligen. Jag behöver inte vara en expert på selektiv läsning för att missa det här:

Det jag tycker att det är tråkigt är att du inte förklarar varför, så att vi alla kan lära oss något.

Det du kanske missade är att TS söker lite andra rullar än runda ambor pga ergonomi. Pratade du om selektiv läsning nyss?//T[/QUOTE

Nu avsåg jag ju hur du tolkade mitt tidigare inlägg. Uppenbarligen missade du att jag bad om ursäkt för mitt trollande och raljerande. Var och en blir salig på sin tro. Och jag missunnar ingen att ha en egen åsikt. Har svårt att förstå din gravallvarliga attityd. Min avsikt var inte att trampa på uppenbarligen mycket ömma tår. Ska försöka att inte ironisera mer.
        Var rädd om dig!
        Stefan
        Senast ändrad av Gösta; 2014-11-16, 16:04.

Kommentera

Nu avsåg jag ju hur du tolkade mitt tidigare inlägg. Uppenbarligen missade du att jag bad om ursäkt för mitt trollande och raljerande. Var och en blir salig på sin tro. Och jag missunnar ingen att ha en egen åsikt. Har svårt att förstå din gravallvarliga attityd. Min avsikt var inte att trampa på uppenbarligen mycket ömma tår. Ska försöka att inte ironisera mer.
          Var rädd om dig!
          Stefan
          Lägg av, jag är inte allvarlig, inte alls! Uppenbarligen uppfattar vi saker och ting lite olika, men vi är bara människor trots allt

Faktum är att jag var på väg att föreslå samma sak som Silverbågen föreslog [se mitt raderade inlägg] men hejdade mig i sista sekund.

Jag har inget emot ironi, men det är kontexten som jag ifrågasätter , inget annat. Det är lite opassande att ironisera , när TS verkar ha uppenbarliga problem med att bestämma sig om vilken fiskerulle ska han satsa på framöver. Några inlägg tidigare påpekade landkrabban samma sak för dig oxå, du kanske missade det ...

Nu missade du dessutom att köpa min nästan oanvänd gamla Calcutta 201D till ett bra pris. Det är ok att vänstra, när det gäller fiskerullar iaf . Prova en fin cykelväxel någon gång, dom är inte så dåliga som folk tror. Det är klart att du kommer inte att bidra med att rädda det lilla samhället Svängsta om du nu gör det ....

Ha det gott,

//T
          Senast ändrad av tonyex; 2014-11-16, 17:17.

Kommentera

Har en Merida med Shimanoprylar, kanon! Tror inte rullarna är sämre, egentligen...
            Ha dä!

Kommentera

Inget slår en rulle från Svängsta!
              Av egen erfarenhet kan jag lova dig att inte alla rullar som lämnar den fabriken är felfria

Om TS vill ha LP kan han väl fundera på om han vill ha något från Japan,Malaysia.Korea eller Kina.
              Personligen hade jag valt Japan följt av Malaysia.

Obs, vill man ha en riktigt bra Amb. bör den importeras från Japan..

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Obs, vill man ha en riktigt bra Amb. bör den importeras från Japan..
                Vill inte kapa tråden, men undrar om du ändå inte menar en rulle tillverkad i Svängsta för den japanska marknaden. Har själv funderingar på hur man kan ta hem en 2500-rulle och vad det skulle kosta.

Kommentera

men undrar om du ändå inte menar en rulle tillverkad i Svängsta för den japanska marknaden.
                  Jo visst menar jag det, 6500 raketer avsedda för japanmarknaden.

Det gick att få tag i några olika varianter i butiker här tidigare,
                  dock ej min favorit en kromad CS Rocket II

Själv äger jag bara dessa : 6500CL / 6500CS ROCKET CHROME II / 6500CS Rocket Gunnar / 6500C Rocket Silver / 6500C Rocket Black/ 6500 CS ROCKET GREEN och den vanliga standard CS Rocket vi har i våra butiker.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-11-16, 19:58.

Kommentera

Hur är C4an då? borde ju vara ganska bra kastlängder kan jag tycka eftersom att spolen är lättad, linpraderen är kullagrad plus att den har kullager i spolen. Kanske inte är lika starkt uppbyggd som jbn men lite bör den väl tåla?
                    Senast ändrad av Petterpike; 2014-11-21, 17:38.

Kommentera

Det är Calcuttan som gäller i den klassen. Tycker inte ens att det är en match. En extra femhundring eller vad det nu blir är en väldigt bra investering.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 755 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13