Ny multirulle till gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle till gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mitt råd är att hålla i slantarna och därför hålla utkik efter en beg JB av den gamla hederliga modellen.....bör du kunna hitta för 5-600 kr här på FS eller Tradera

Alternativt köper du en ny JB för runt tusenlappen. Då får du pengar över att köpa ett vettigt spö eller ett gäng beten eller andra prylar till ditt fiske..

De rullarna är tåliga och kastar hur bra som helst utan trim...

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Du har redan gjort dig av med en rund amba. Det blir "kvarsittning" om du köper en ny rund amba igen - du har själv identifierat brister i ergonomi.
      Även en beg / rea rund amba blir dyr då det ändå finns rullar som DU "vet" är bättre. Att köpa en "dyr" annan multi är en "besparing"

Kommentera

... sorry ... puck2. //T
        Senast ändrad av tonyex; 2014-11-16, 12:38.

Kommentera

He he... Nu har du tagit steget ut på minerad mark. Ska spä på lite... En Amba C4 eller Pro Rocket eliminerar det du upplever som brister hos JB:n... Men har man båt så tycker jag att problemet med en inkörd JB snarare är att man hamnar i vassen än inte når fram!
          Med detta sagt lämnar jag tråden och trätan åt andra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
            ...En Amba C4 eller Pro Rocket eliminerar det du upplever som brister hos JB:n..
            Jag uppfattar det som att TS tycker toron är skönare än lexa och rund amba.
            Av den anl. sorterar jag bort skillnader mellan olika runda ur argumentationen - just för att de är runda.
            Därför föreslår jag att han ej köper en rulle med identisk form som jbn han sålde.

Mitt föslag (som ägare och användare av 2 runda ambor) blir därför - köp vilken random rulle som du trot kan vara nåt, bara inte en rund amba till.
            @Gösta det är inte du eller jag som ska bli nöjd med TS nya rulle, det är TS

Kommentera

Inget slår en rulle från Svängsta! (Sorry jag skulle ju inte...)

Kommentera

Inget slår en rulle från Svängsta! (Sorry jag skulle ju inte...)
                Och jag som trodde att alla vi här på FS var äldre än 12 år ..... //T

PS: Det är inget personligt. Det är bara tråkigt att vi hamnar i en sådan diskussion även om det är lite på skoj .... Vi kan bättre än så här ...
                Senast ändrad av tonyex; 2014-11-16, 14:44.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Och jag som trodde att alla vi här på FS var äldre än 12 år ..... //T
                  PS: Det är inget personligt, bara att det är tråkigt att hamna i en sådan diskussion även om det är lite på skoj .... Vi kan bättre än så här ...
                  Sorry! Jag är faktiskt 68... Och egentligen gillar jag inte troll och andra som sår split. Men den här diskussionen är ju ständigt återkommande och jag har svårt att inte hälla lite 98-oktanig på lågorna ibland. Har aldrig prövat en asiatrulle (ok mina billig-Cardinaler, min Promax och min Bft strike kommer väl därifrån) men jag gillar tanken på svenskt och urmakarfinmekanik... Måhända nästa rulle blir en Shimano, men då en haspel för dropshot. Och nästa multi blir sannolikt en Amba 2500, vågar inte prova en cykelväxel, kanske trillar dit!
                  Ta det inte personligt, vill bara slå ett slag för en teknikskatt vi har här i gamla Svedala.
                  Skitfiske!
                  Stefan

Kommentera

............
                    Skitfiske!
                    Stefan
                    Du får tro precis vad du vill,det är din fulla rätt...
                    .. men vi andra har oxå rätt att tro precis vad vi vill, det är vår fulla rätt.

//T
                    Senast ändrad av tonyex; 2014-11-16, 15:09.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Du får tro precis vad du vill,det är din fulla rätt...
                      .. men vi andra har oxå rätt att tro precis vad vi vill, det är vår fulla rätt.

//T
                      Nu ägnar du dig åt selektiv läsning (som fan läser Bibeln...). Jag har inte förnekat någon att ha en åsikt så länge jag får ha min. Just nu är den att jag PERSONLIGEN föredrar att gynna ett svenskt teknikföretag som ligger i den absoluta framkanten (tillsammans med bl a Shimano och Daiwa). Om du inte ägnat dig åt selektiv läsning hade du också sett att en anledning till att jag inte söker en asiatrulle för lättspinn är att jag inser att det finns en risk att trilla dit!
                      Korkat måhända. men varför gå över ån efter vatten?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 497 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13