Gäddwobbler som fiskar 1-1.5m djup. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddwobbler som fiskar 1-1.5m djup.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddwobbler som fiskar 1-1.5m djup.

Söker efter större wobbler som fiskar på 1-1.5 m djup vid spinnfiske efter gädda.
    Har testat lite olika Fatso crank, westin shallow och några till men de går lite för grunt tycker jag.
    Tänk testa några av Hybrida modellerna.

Fyll på med vad ni har för förslag och favoriter på wobblers till fisket runt 1-1.5m djup.
    I näst kast så .....

Tex Wolfcreeks twitch bete och Braxen i shallow skulle nog passa fint.

Annars tycker jag det funkar bra att tex köpa westin jätte och sen kapa skeden tills man hittat vettigt djup.

Kommentera

Rapala Super Shad Rap, Salmo Slider S (skedlös men går bra att bara veva in), Abu/Svartzonker Celly, JW Lures Backlip i plast?

Tror det finns rätt mycket i den djupklassen att välja mellan.

Kommentera

Salmo Perch och Salmo Skinner. Kanonwobblers båda två!

Kommentera

Bomber 15-16a

Jävligt fisksäkra beten. Har en bomber 15a som mer eller mindre aldrig svikit mig. Näst senaste passet trollade jag en grund sjö (maxdjup 2m) med 2 spön. Efter ett tags blankande satte jag en 15a wigg35 som förmodligen är ett av mina mest tuggade beten på ena spöt. Hugg mer eller mindre direkt. Körde sen vidare med den på ena spöt och bytte kontinuerligt beten på det andra. Fick totalt 10 fisk (gädda) på samma bete och 0 på spöt som jag testade det mesta annat på. Det är många gånger det har varit typ samma scenario men jag har inte fått det lika tydligt svart på vitt som då. Enda jag inte lyckats få på betet än är storleken. Det är en riktig snipmagnet men jag är övertygad om att det går att få stor fisk på den också.

Kommentera

Kanonbete

Mann´s Super Stretch -1, grym! Kör mest med grön/chartreuse och rödvita men finns i många andra sköna färger som jag själv inte haft nån vidare framgång med.

Gamla klassikern Westin´s Magnum Pike är också grym och kan justeras genom att småbocka skeden lite grann. Gäddfärg, papegoj blå/silver och deras gamla svåråtkomliga rödvita har funkat kalas.

Kommentera

Ursprungligen postat av Korsdraget Visa inlägg
              Söker efter större wobbler som fiskar på 1-1.5 m djup vid spinnfiske efter gädda.
              Har testat lite olika Fatso crank, westin shallow och några till men de går lite för grunt tycker jag.
              Tänk testa några av Hybrida modellerna.

Fyll på med vad ni har för förslag och favoriter på wobblers till fisket runt 1-1.5m djup.
              Hej Roger;

Bomber B17A här . http://www.trumman.com/bomber/bomber_17a.htm . har vunnit många Storgäddtävlingar ...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Swim Whizz 7 föredrar jag på det vattendjupet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Bomber 15-16a

Jävligt fisksäkra beten. Har en bomber 15a som mer eller mindre aldrig svikit mig. Näst senaste passet trollade jag en grund sjö (maxdjup 2m) med 2 spön. Efter ett tags blankande satte jag en 15a wigg35 som förmodligen är ett av mina mest tuggade beten på ena spöt. Hugg mer eller mindre direkt. Körde sen vidare med den på ena spöt och bytte kontinuerligt beten på det andra. Fick totalt 10 fisk (gädda) på samma bete och 0 på spöt som jag testade det mesta annat på. Det är många gånger det har varit typ samma scenario men jag har inte fått det lika tydligt svart på vitt som då. Enda jag inte lyckats få på betet än är storleken. Det är en riktig snipmagnet men jag är övertygad om att det går att få stor fisk på den också.
                  Kan bara intyga att iaf 16a är en riktigt bra gäddwobbler! Den största jag fått på den (färg 210) är en skaplig donna på 5.5 kg. Inget monster men heller ingen snipa. 15a och 17a funkar, som sagt, säkert bra de också.

Kommentera

Har bäst erfarenhet av Bomber 16A färg papegoja eller gröngult och Manns Stretch 1- i Firetiger. Gäddor på 7 och 8 kg i topp över djup om ca 3 m på Bombern medan Manns Stretch mest givit mindre gäddor. Andra favoriter till trolling efter gädda på grunt vatten och i kombination med solsken är Tomic 5" i abborrfärg och Hi-Lo ledad i silverflash. Grymma!

Manns Stretch 1- (15 cm) verkar helt omöjligt att få tag på i Sverige likaså Tomic i abborrfärg så mitt tips blir att satsa på Bomber 16A som finns överallt och i massor av färger till bra pris.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 963 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13