Trasigt St. Croix eller jag som är ute och cyklar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasigt St. Croix eller jag som är ute och cyklar?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trasigt St. Croix eller jag som är ute och cyklar?

    Jag vet inte om jag är för petig eller om detta räknas som ett fel. Gäller ett St. Croix Legend Xtreme som jag köpte för knappt för knappt en vecka sedan. Det är fortfarande 110% vinter där jag bor, så har inte ens fiskat med spöt. Men när jag tittade på spöt och provade böja det lite grann så upptäckte jag att det låter "klick" och kikade då närmare på alla spöringar och hittade en spöring där limmet eller lacken spruckit i framkant, kanske det som orsakade ljudet. Jag trodde till en början att det var en spricka över fästet på en annan spöring, men har dubbelkollat och jag tror det rör sig om en "tråd" som ligger lite snett och att det har blivit en liten luftficka där.

    Har lagt upp en video där ni kan se hur det ser ut om man trycker väldigt försiktigt på spöringen.

    https://www.youtube.com/watch?v=_y-YzGvKdOw
    Man kan välja 1440p om man först väljer 720p och sedan 1440p, är inte så teknisk med tror ni löser det

    Sedan är verkar det vara väldigt mycket luftbubblor på de större spöringarna (2st) varav denna den värsta. Känns lite sisådär med tanke på att det är St. Croix flaggskepp. Dem mindre spöringarna har inga luftbubblor.

    Click image for larger version

Name:	IMG_0783.jpg
Views:	1
Size:	777,5 KB
ID:	1836932

    Har redan pratat lite med Södersportfiske om detta men ville dubbelkolla med er ifall det bara är jag som är petig, eller om det faktiskt är fel på spöt. Har dock inte löst hur jag ska skicka tillbaka spöt, var lite snabb med att slänga pappröret spöt kom i. Och dem ville inte skicka mig ett nytt när frakten kostar dem 2-300

  • #2
    Så många bubblor i lacken vid spöringarna har inte ens spön som kostar 100 kr.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      Låter som en produktionsmiss händer då o då även på dom dyraste spöna. Har sett riktigt dåligt lackade ringar mm på flugspön för 10k pluss från dom "finaste" producenterna och helt klart en reklamation. kan ju även vara en fraktskada iof men i vilket fall så ger en seriös leverantör ut ett nytt spö eller står för kostnaden av att få ringarna som det gäller om lindade,lackade.

      Kommentera


      • #4
        Vad hände med "Best rods on earth"?!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
          Låter som en produktionsmiss händer då o då även på dom dyraste spöna. Har sett riktigt dåligt lackade ringar mm på flugspön för 10k pluss från dom "finaste" producenterna och helt klart en reklamation. kan ju även vara en fraktskada iof men i vilket fall så ger en seriös leverantör ut ett nytt spö eller står för kostnaden av att få ringarna som det gäller om lindade,lackade.
          Jag bör mao returnera spöt? Tyvärr var detta det sista dem hade på lager när jag frågade om jag skulle få ett nytt. Så tror inte dem kommer lägga en beställning på ett enda spö.

          Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
          Vad hände med "Best rods on earth"?!
          Jadu, bra fråga! Vad hände med customer service? Har mailat St. Croix två gånger och inte fått ett enda svar. Nästan en vecka sedan nu..

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
            Jag bör mao returnera spöt? Tyvärr var detta det sista dem hade på lager när jag frågade om jag skulle få ett nytt. Så tror inte dem kommer lägga en beställning på ett enda spö.



            Jadu, bra fråga! Vad hände med customer service? Har mailat St. Croix två gånger och inte fått ett enda svar. Nästan en vecka sedan nu..
            "Best rods on earth" är väll det är st croix själva som påstår vilket sällan är ett bra tecken, men fina spön helt klart.

            Bara för söders att ersätta dig för vad det kostar att reparera"ringarna", så fakturerar dom st croix, svårare än så är det inte i dom flesta branscher.

            Kommentera


            • #7
              Vill dom inte skicka ett tomt rör kan dom väl skicka ett nytt spö med extra fraktsedel i som du sedan returnerar det reklamerade spöt i?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
                Vill dom inte skicka ett tomt rör kan dom väl skicka ett nytt spö med extra fraktsedel i som du sedan returnerar det reklamerade spöt i?
                Tänkt tanken jag med, dock köpte jag detta spö mest för handtagets skull, hade kunnat nöja mig med ett billigare spö också. Sen hade dem inga fler av denna tyvärr. Men kan jag skicka tillbaks det så kanske jag köper ett UT kitt till rullen istället och köper spö senare.

                Funderat lite och ett sätt vore ju om dem skickade mig ett St. Croix Mojo Bass Swimbait 7,9 fot för 1299, då kan jag använda resten av stålarna till UT kittet. Och även kasta tyngre drag, 1300 är ju så billigt att man alltid kan köpa sig ett annat spö senare. Vad tror ni om det spöt? 1-4oz är väl 30-100g eller nått sånt.
                Senast ändrad av outkaszt; 2015-01-22, 21:17.

                Kommentera


                • #9
                  undra varför det spöt var sist kvar...

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av finafirren Visa inlägg
                    undra varför det spöt var sist kvar...
                    Det spöt fanns aldrig ute på deras webshop, utan jag mailade dem frågandes om dem kunde ta hem det spöt åt mig. Dem råkade ha ett liggandes i lager dock som dem kunde sälja åt mig.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 310 svar
                    263 338 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    857 svar
                    139 532 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 848 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 150 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X