ABU Attitude Baits Predator 5601 AB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Attitude Baits Predator 5601 AB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Inte i kastlängd. Däremot så får du en rulle som bli lite mer förlåtande. Jag tycker absolut att du ska börja utan trimmet och jag törs nästan lova att du kommer att vara nöjd.
    Om man ska köpa trim till Jerk och tailbeten så tycker jag att Pikeperformance trimmet är kanon.
    // Didde

    Kommentera


    • #12
      Didde, att skriva att trimning av en rulle inte ger längre kastlängd...det finns nog många med mig som tycker annorlunda och det vill jag att TS ska vara medveten om.
      ..men som jag skrev, det märks mest med lättare beten.
      Men ok, det finns de som plöjer en förmögenhet på dyra trimdelar för att allt ska snurra lätt och sedan kastar med en åtdragen mek-broms, ja då är det dags att tänka över vad man håller på med! :-)
      Senast ändrad av KeBa; 2015-02-06, 11:54.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
        Didde, att skriva att trimning av en rulle inte ger längre kastlängd...det finns nog många med mig som tycker annorlunda och det vill jag att TS ska vara medveten om.
        ..men som jag skrev, det märks mest med lättare beten.
        Men ok, det finns de som plöjer en förmögenhet på dyra trimdelar för att allt ska snurra lätt och sedan kastar med en åtdragen mek-broms, ja då är det dags att tänka över vad man håller på med! :-)
        Ok!
        Det ska jag inte tala emot. Visst ger det längre kast men det tycker inte jag är anledningen till att trimma. Bra påpekat!
        // Didde

        Kommentera


        • #14
          okej tackar, så ni tycker jag ska köpa ambassadeur jb eller rekommenderar ni någon annan rulle?

          Kommentera


          • #15
            Valfri ambassadeur av klassisk modell är i stort sett de enda jag kör numera. JB, Pro Rocket eller VC Pike är vägen att gå enligt mig. Just nu är de knasigt bra pris på gamla JBn hos bland annat Lundgrens så de är bara att slå till!

            Kommentera


            • #16
              Åk till en butik känn och kläm på rullarna så får du en känsla av vad du tycker känns bra i handen. När det gäller kvalité så köper du en i 5000/300 rulle av en av de stora Abu, Shimano & Daiwa så kommer den hålla.

              Kommentera


              • #17
                Noterar att Sporting skriver...
                "Vi är den första Butiken i Sverige som har fått en "egen" Ambassadeur och det är vi naturligvis mycket stolta över."

                Var dom före Sportfiskebodens VC Pike? Då har denna rulle smygit under min radar länge.

                Förövrigt kan jag bara ge mina rekomendationer för Predatorn till TS.
                Av mina multisar så tycker jag Predatorn är skönast att fiska med. Föredrar den framför min Pro Rocket och C4..

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av lintrassel Visa inlägg
                  Noterar att Sporting skriver...
                  "Vi är den första Butiken i Sverige som har fått en "egen" Ambassadeur och det är vi naturligvis mycket stolta över."

                  Var dom före Sportfiskebodens VC Pike? Då har denna rulle smygit under min radar länge.

                  Förövrigt kan jag bara ge mina rekomendationer för Predatorn till TS.
                  Av mina multisar så tycker jag Predatorn är skönast att fiska med. Föredrar den framför min Pro Rocket och C4..
                  Hahaha, du låter förvånad ! Detta är inget nytt under solen. Det har förekommit i alla tider att firmor sålt standard-produkter under eget namn. Varken sporting eller VC pike rullen va först. förhoppningsvis sist kanske.

                  Men som alla prylmånglare så vet dom att den dumma massan av kunder sväljer byten likt en gädda bara man tillför ett litet attraktions - ord som, STÖRST, FÖRST, BÄST, NYASTE, SNABBASTE, RAPPASTE MFL. Sedan om det dom säger är sant eller inte är av underordnad vikt. Orden triggar köparen precis som rätt bete triggar gäddan till hugg. Smack där satt den, och allt tack vare en liten oförarglig lögn.

                  Vill man ha en svart Predator så visst, Annars finns den i en mycket vackrare färg som original. För övrigt en mycket trevlig rulle för tungt fiske med en väldigt egen känsla av tyngd och stabilitet (har 2 st). Dock med nackdelen att lagren sitter som dom gör och UT-trim inte finns till den. Men varför trimma en stridsvagn med F1-LAGER, lättade fälgar (spole) och lågprofildäck som det vore en sportbil. ? ? ? Javisst man ökar toppfarten (kastlängd) från 48 till 48,5 men 49 är inom räckhåll nån tusing till i lättad spridare så kanske 49,5 tom.

                  Att man trimmar Hö-rullar som landkastare i motvind förstår jag, men varför en stridsvagn ?

                  På Dogger får du den mycket snyggare och RIKTIGA Predatorn med X8 lina för 1995:-

                  Annars håller jag med att en klassisk Rocket design är aldrig fel att slå till på.
                  Senast ändrad av Exxet; 2015-02-07, 12:12.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                  Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                  Kommentera


                  • #19
                    TICA HJ 101 Tactica Series Bait Casting Reel - LH, http://www.fiskeutrustning-online.se...or-11420p.html

                    såg denna och undrar om någon har erfarenhet av den, tänkt till vertical eller spinnfiske

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 310 svar
                    263 340 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    857 svar
                    139 533 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 849 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 150 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X