Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på bra fiseklåda (max 300 kr)
Collapse
X
-
Jag ställer dom på högkant med handtaget uppåt, när dom är fullpackade kan dom väga en del .Och visst funkar dom säkert som betesaskar, men formen är kanske inte optimal i en fiskeväska...
Dock ska väl tilläggas att jag väldigt sällan tar med fiskeväskor när jag åker och fiskar har dom mest för att förvara prylarna hemma.
Brukar ta en ryggsäck eller mindre sportväska när jag ska ut, skulle aldrig få med rullar drag termos och lite käk i en fiskeväska (möjligtvis en stor stolsryggsäck).
Kommentera
-
Jo, jag förstår vad du menar. Själv har jag bara tjugotalet meter från stugan till båtbryggan och fiskar i princip enbart från båt. Linder 400 Sportsman är ingen stor båt, men är man ensam får man med en hel del bråte... Bekvämt att bära boxarna i en väska även om det bara är en kort bit.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag ställer dom på högkant med handtaget uppåt, när dom är fullpackade kan dom väga en del .
Dock ska väl tilläggas att jag väldigt sällan tar med fiskeväskor när jag åker och fiskar har dom mest för att förvara prylarna hemma.
Brukar ta en ryggsäck eller mindre sportväska när jag ska ut, skulle aldrig få med rullar drag termos och lite käk i en fiskeväska (möjligtvis en stor stolsryggsäck).
Sedan kan man ju alltid diskutera hur mycket dökött man behöver släpa med sig... Jag har en ABU-beteshink alltid hängande på relingen och egentligen skulle man kunna ta med ett gäng vobbler och gummin i den och en betesask för småbetena.
Vet inte på rak arm hur många fack det är i hängboxen men för det mesta är det väl fem, max sex, av betena man använder under en tur...
Kommentera
-
Haha, bjuder på min lilla titelmiss
Till mitt försvar så var klockan strax efter 04:00 och jag hade precis kommit hem från krogen. Med lite vuxendryck i kroppen och en dyngrak __ kg gädda aka flickvän, som hade lite andra tankar än fiskelådor i huvudet ^^, hängandes över mig så kan det ibland bli lite fel.
Gällande fiskelådor så syftar jag först och främst på just fiskelådor, likt dessa:
Dock så är ju en väska kanske att föredra. Frågan är dock om allt får plats i en sådan. Jag kör allround fiske när fiskar. Dvs tar med mig alla sorters drag jag har (spinnare, wobblers, jerkbait, jigg, poppers, grodor, mete etc) och kör ca 1-2 timmar med varje kategori (beroende på fiskelyckan). Det är på en väldigt casual-/nybörjarnivå. Har även med mig diverse verktyg så som knivar, håv (även om den ej får plats i boxen/väskan), fiskevåg, vuxendricka etc.
Är den Berkley Fishing Bag det bästa alternativet för max 400 kr? Ser lite vassare ut än t.ex biltemas eller julas för 300 kr och då kanske det är värt att lägga till lite. Är ju även nästan smidigare att köpa t.ex ett drag eller något för 100 kr och då även få gratis frakt. Annars blir det ju ca 475 kr inkl frakt.
Frågan är också hur länge rean på Berkley's väska är. Måste nog nämligen vänta till slutet på månaden.
Kommentera
-
Det har varit "rea" på väskan sen jag först såg den för x antal år sen.
Såg inga häromdan men kika in på kurres om dom har nåra kvar.
Edit: jag kör nämnda Berkley-väska. I locket är ett kylfack men där har jag en sortiment-låda med diverse småplock, krokar lekanden etc. I sidofacken ryms två halvstora planoaskar för mer småprylar. Fickan fram har jag våg tänger måttband o lite till.Senast ändrad av Jefvelberg; 2015-02-08, 22:17.
Kommentera
-
Köp inte så dyra drinkar..;-PUrsprungligen postat av Heartliquid Visa inläggHaha, bjuder på min lilla titelmiss
Till mitt försvar så var klockan strax efter 04:00 och jag hade precis kommit hem från krogen. Med lite vuxendryck i kroppen,,,,
Frågan är också hur länge rean på Berkley's väska är. Måste nog nämligen vänta till slutet på månaden.
Kommentera
-
Äsch vafan, fyller flickvännen år så är det bara att slå på stora trummanUrsprungligen postat av Jefvelberg Visa inläggKöp inte så dyra drinkar..;-P
Senast ändrad av Heartliquid; 2015-02-09, 00:24.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 578 visningar