Nya zeeland?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya zeeland??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya zeeland??

någon som vetr ett bra allround spinspö till nya zeeland resan? tar med mig ett #6 flugspö men vill komplettera med ett spinnspö. vet inte vad man fiskar efter med spin i NZ. vore gött om nån visste...

Ursprungligen postat av blobb..
    någon som vetr ett bra allround spinspö till nya zeeland resan? tar med mig ett #6 flugspö men vill komplettera med ett spinnspö. vet inte vad man fiskar efter med spin i NZ. vore gött om nån visste...
    köp spöt i NZ

Kommentera

DU MÅSTE META!!! ålen är bland det coolaste du kan fiska. vikter över 10 kg är inte ovanligt.

där har du en länk till kompisarnas resa som dom gör nu i NZ
      Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Kom just hem från NZ. Hade det grymmaste torrflugefisket jag varit med om i mitt liv. Skippa spinnspöt.

Jag hade med mig haspelspöt men använde det inte den här gången. Om du har ett spö som du använder till havsöring så är det kanon.

Kommentera

Titta på mitt bildgalleri om du vill se NZ ålar. De är ofantligt stora. Men du får inte meta i så många sjöar, så det kan bli svårt att få till det.

Kommentera

Ursprungligen postat av SMaster
            Kom just hem från NZ. Hade det grymmaste torrflugefisket jag varit med om i mitt liv. Skippa spinnspöt.

Jag hade med mig haspelspöt men använde det inte den här gången. Om du har ett spö som du använder till havsöring så är det kanon.
            vilken klass på spöt använde du. vill veta så mkt som möjligt om fisket i nz, tänker åka dit för att jobba i ett år. förmodligen åker jag till hösten. var man tvungen att anlita en guide eller klarade man sig utan.

Kommentera

Använder ett klass 5-6 spö. Skulle nog inte göra så mycket med ett lite kraftigare spö. Det blåser ofta och mycket på nya zeeland.

Var i NZ ska du jobba? Vårt kontor ligger i Christchurch, men har åkt runt en del. Men trakterna runt Christchurch kan jag bäst.

Hur mycket hjälp du behöver beror på hur mycket flugfiske efter öring du har hållt på med tidigare. För mig tog det ett tag att komma in i det. Jag lärde känna en Kiwi som var flugfiskefanatiker. Med hans hjälp så fick jag rätt snabbt ordning på fisket.

Guiderna har ofta tillgång till privata områden, som är extremt bra, men inte är representativt för det fiske du kan bedriva själv. Så det kanske inte ger så mycket mer än en grym fiskeupplevelse.

Kommentera

vet inte alls vart jag ska åka. funderar på att ta ett work&travel paket. ska på möte hos de snart, kan fråga lite sånt då. annars tror jag att jag kommer att flytta runt rätt mkt. jag vill hellst se både nord o sydön. vad är det för kontor ni har i chrischurch? jag är riktig noob på flugfiske har provat kasta på en gräsmatta en gång, har köpt flugspö så att jag kan öva lite innan jag åker iaf.man får vel försöka skaffa sig en nya zeeländsk fiskekompis.

Kommentera

Jag jobbar med att utveckla positioneringssystem. Kontoret i Christchurch gör de applikationer som styr instrumenten jag utvecklar.

Flugfiske är rätt knepigt. Eftersom du är nybörjare så kan det nog vara läge att ta en guidad tur, och försöka få så mycket info som du kan från honom. Se det som en privatlektion. Om du hittar någon Kiwi att fiska med, är det kanon. Men om du ska flytta runt mycket så kan det bli lite svårt.

Fiskemässigt så gör det inte så mycket var du befinner dig. Det finns bra fiske nästan överallt.

Det är många som spinnfiskar på nya zeeland också. Får du inte till flugfisket, så kan du alltid köra spinn.

Kommentera

tack för tipsen, hur är det med fiskebutikerna i NZ, kan man räkna med att man kan köpa samma grejjer som här?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 322 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13