Någon som har erfarenhet av detta spö?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
St Croix Mojo Bass Swimbait
Collapse
X
-
Nejdå, powershaden blir kvar. Men det händer ju att man blir sugen att köpa på sig ett set i onödan...
Har fått för mig nåt slags princip om att ett nytt spö & en ny rulle per säsong ändå är lagom att kosta på sig. Har inte ens handlat minsta lilla krok i år, så har börjat spana lite..
Hur upplever du skillnaden mot LT Swimbait. Detta är ju en Mexicobyggd snikvariant av samma spö va? Billigare komponenter & sämre grafit i klingan, rimligtvis lite tyngre kanske? LT känns bara så onödigt jävla dyrt & dessutom ser bakhandtaget längre ut på Mojo Swimbait. Får lite klaustrofobi när ändbutten sitter ända uppe bakom rullfästet.
Kommentera
-
☺Jag förstår, själv har dock tyvärr (?) inget St Croix än, varken LT eller Mojo SB. Jag har ju sagt att mina spön ska vara i två delar men nu har jag precis smittats lite efter lite whisky å efter att jag läst på lite om MSB...
Man blir nyfiken! Grejar man odelat så framstår MSB som prisvärt och kapabelt! 6, 4 oz, drygt 180 gram, får mitt Westins PS att framstå som tungt om vi bara räknar gram... Förvisso lite längre.
Läste nån gammal test av LT SB på Tackletour och av den att döma å andra utlåtanden om MSB, så är Mojo inget dåligt val, givet priset, f ö 1500 på söder just nu.
LT var framtungt, med Mojos längre bakhandtag kan det möjligen rentav va bättre.
Själv skulle jag inte tveka att förlänga handtaget 10-15 cm, spön är främst verktyg som kan få se lätt "bearbetade" ut, att sen balansen förbättras på köpet kan man stå ut med! Skulle själv hellre pröva Mojo än LT faktiskt...
(sorry Silverbågen, jag har inte nått LT-nivå på spön än, å en del av mig vill heller inte det...)Senast ändrad av anteman; 2015-04-12, 01:55.
Kommentera
-
Aha! Du köpte ett Powershad. Jag missuppfattade att det va ett Mojo Swimbait du menadeUrsprungligen postat av anteman Visa inläggVa?! Ska du pensionera Powershaden eller bara komplettera?
Jag slog till på ett PS och visst är det trevligt!
Kommentera
-
Jag har bara torrviftat med det i butik och för dom pengarna så verkar det vara ett riktigt trevligt spö! Det är klart att det är lite enklare komponenter men klingan verkar vara bra.
Kommentera
-
Kollar man på deras hemsida ser det ut att vara lik långa, dvs de längsta bass handtagen st croix erbjuder.
edit: var inga problem att kasta angivna vikter med spöt och den handtags längden. Vill du kötta på massa då du kastar så passar inte LT spöt alls, så jag antar/chansar att Mojo spöt beter sig likadant.
Kommentera
-
-
Väcker liv i denna tråd igen.
Sneglar på ett Mojo Swimbait men funderar på klassningen, är den lika underklassad som St Croix musky spön, och klarar den i alla fall hjälpligt beten upp mot 150g eller är det 110g tack och god natt. Vill inte behöva släpa med ett extra spö bara utifall att man vill slänga en 30 cm alien eel eller motsvarande bete som kryper upp mot en 150g även om jag normalt inte räknar med att köra mer än "standard" gummi som brukar ligga på ~100g.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 497 visningar