Mike the pike som inte fungerar som de ska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mike the pike som inte fungerar som de ska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mike the pike som inte fungerar som de ska

Köpte några Mike the pike (20cm modellen) Denna skulle ha väldigt fin gång och vara slow floating!? Denna hade ingetdera! Den sjönk som en sten och gick ganska kasst i vattnet! Vet inte hur den största modellen funkar, men någon Mike the pike köper jag aldrig mer!!!

Jag kan ta dom, om dom nu är så jävla dåliga
    Bara ett kast till...

Kommentera

Gå tillbaka till butiken där du köpte dem och förklara ditt missnöje.
      Gör du det i en lugn ton och är saklig i dina argument så får du säkert byta ut dem.

Mvh. HenkeW

Kommentera

Jag fick dom i samband med en premenuration på fiskefeber! Fick 2 Mike och 2 Ricky the roach! Så det blir bökigt! Hoppas ricky funkar bättre!?
        Båda Mike the pike betedde sig på samma sätt, så jag tvekar på att det skulle vara något fel på dom!
        I en instruktionsvideo som fanns på Westins hemsida, så prov-drogs Mike i en bassäng! Den gick kanonfint och när man gjorde vevstopp så flöt den sakta upp (nästan suspending!) Mina betedde sig inte alls så! Hade jag köpt dom i affär hade jag defenitivt gått tillbaka med dom!
        Senast ändrad av ArcticDreamer; 2015-06-10, 15:06.

Kommentera

Köpte själv mindre modellen på mike och ricky och jag håller med om att gången va lite fjantig på mike. MEN den funkar och jag fick en fin gädda på 2-3kg med den. Jag tror för min del att jag förväntar mig en heltokig, yvig och irrationell gång a la buster jerk på alla mina beten vilket naturligtvis inte alltid fångar mest fisk. En lugn naturtrogen frisk liten gädda står nog ganska högt på matsedeln den med!

Kommentera

Har absolut inget problem med en lugn gång! (jerkfiskar inte) Men på videon var gången mycket slingrande och fin! Men mest besviken blev jag på att den sjönk snabbt! Var inte alls slow floating som det står på förpackningen!

Kommentera

Slow floating?

Kommentera

Fick oxå två pikar när jag gjorde prenumeration och dom simma på sidan båda två, skräp! Men mörtarna gick jävligt läckert.

Kommentera

En polare köpte några såna där förra året tror jag det var, minns inte vilka, men någon av "X the Y"-betena... De gick på sidan och såg allmänt jävliga ut. Verkar vara ett utbrett problem..?

Kommentera

Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inlägg
                    men någon Mike the pike köper jag aldrig mer!!!
                    Sen kom de fram till att du fick dem på en prenumeration.. Köpte du prenumerationen bara för du fick beten tro?

När man trixar med suspending å "slow floating" så är de knappt ett gram som kan göra skillnad i om den verkligen blir suspending elr "slow floating".
                    Så de kan räcka med att du kör med stål/titanium tafs... Även ett lekande å beteslås i gäddstorlek kan göra skillnad...

Sen hur gången är vete fasiken då jag sett många beten som gått "ganska kasst i vattnet" men på olika sätt...

Ska du klaga få du gärna göra de ordentligt och förklara varför dem går kasst i vattnet osv.
                    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 889 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13