Mike the pike som inte fungerar som de ska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mike the pike som inte fungerar som de ska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Savagegear har 2 bra beten i mitt tycke, 4-play som dom hade "utvecklat" (konstigt nog fanns betet i flera år innan i japan ) Sen har glide swimmer funkat bra för mig.
    För att återgå till mike the pike, har ett par stora som simmar som dom ska men tyvärr inte fångat något. Kan hålla med att dom sjunker snabbt. Jag håller mig nog till hederliga jätten som alltid levererat

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
      Ligger mycket i det där. Men värst av alla med det där är ändå Savagegear. Alla deras beten, och andra prylar, hypas ju upp till vansinne av butiker och av de själva, och varje gång visas det upp stora gäddor som "inte kunnat motstå" det nya heta betet...

Det räcker med en ganska begränsad erfarenhet av gäddfiske för att förstå att de där betena har ganska så lite att göra med de gigantiska monstren som visas upp. Möjligen har fiskarna faktiskt fångats på betet som visas upp, men den avgörande framgångsfaktorn har självklart varit var, när och hur mycket man fiskat – och det säger man naturligtvis inte ett knyst om i marknadsföringen.
      Frontade monster kanske ska tilläggas. Katalogerna brukar vara fulla av 6-7 kilos som är upptryckta så långt mot kameralinsen det bara går. BAM, FISH ON! On the Bomber 16 öh, näh, On the Line Thru Super Megaloid Eel!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
        Ingen hype när det kommer till SG i Karlstad alla fall. Här säljs det ut i korgar.
        Fiskeaffären Sporting i Örebro dissar SG totalt. För låg kvalitet anser de. Jag har en del beten från SG själv (bl.a. Real Eel, 3D Bleak Glide Swimmer) och har inte märkt att kvaliteten skulle vara sämre på just de dragen iallafall. Sedan har jag fått ganska mycket fisk på dem också.

Kommentera

Hade några Sg beten då jag började fiska gädda lite mer seriöst och dem var fan inge vidare men det är ju ett gäng år sedan.

Jag fångar mest fisk på träbeten och hand gjutna gummi men det är för att jag oftast fiskar med just det. Har nog inga Kina jiggar kvar då de inte gav rätt feeling och på så sätt fick man inga fiskar på dem då andra beten prioriterades även fast båda presterade lika bra. De beten du har i vattnet är de som kommer fånga fisk så enkelt är det. Tror det går att nöta upp större gäddor på de flesta beten är "bara" pannben dvs timmar i vattnet och på sjön som krävs.

Kommentera

Jag har testat Mike The Pike 28cm idag, den har fin gång och fångar fisk i både större och mindre storlek.

Kommentera

Ricky The Roach var en stor besvikelse, gången är inget vidare, lägger sig på sidan och spelar död typ.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              272 898 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13