Stradic Ci4+ eller Technium - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stradic Ci4+ eller Technium

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Det är det , med en 2500 stradic kommer du få en perfekt balans .
    Har själv haft en Technium & den är jätte fin men passar inte alls ihop med det spöt på samma sätt .
    Med en stradic 2500 kommer det bli kärlek ;-)
    Ett byte blir det i alla fall, sen får vi se om det blir 1000 eller 2500 helt enkelt

    Kommentera


    • #12
      Kör bara abborre men visst har man fått några gäddor och mindre gösar också och drillat med glädje men man lär nog inte bli besviken på en 2500 heller. Har en till 1000 rulle på ett yasei perch 190 3-12g och där sitter den något bättre men har valt att inte bry mig så mycket då det går att fiska mer än väl med båda.

      Kommentera


      • #13
        Jag såg nu att jag kan skjuta till ett par hundralappar (cirka 200-300 kr) och ta en Rarenium Ci4+ istället. Vad tror ni om det? Den verkar vass!

        Kommentera


        • #14
          Använder själv en stradic 2500 ci4+ på mitt 8fots westin 3776 8-28g jigg/dropshot spö, känns bra balanserat och funkar enl mig väldigt bra.
          Vet att det finns folk som använder 2500 technium fd till jiggfisket och verkar funka bra med, lägre utväxling på technium vet jag med. Tror mycket handlar om hur man själv känner. Precis som med ett spö

          Kommentera


          • #15
            Har flera Shimano. Ci4+, sustain i olika storlekar. För 3 - 18 gram tveklöst en 1000 rulle. Har inte provat Technium. Men Ci4+ är en kanon rulle. Lite mer finlir än min Sustain som är mer en stridsvagn. Vikter upp till 30 gram hade jag hoppat upp på en 2500 rulle. Men det är bara min åsikt. Du drar lätt en 10 kilos gädda på dessa rullar oavsett 1000 eller 2500. Kommer inte hänga på rullen om du inte bankar fisk.
            Senast ändrad av Silverfisk; 2015-08-23, 19:30.

            Kommentera


            • #16
              Rarenium alla dagar i veckan! Jag väntar in höstrea för att köpa en då jag vill ha extraspole och det får man inte om man köper den från Angle Domaene där den finns till ett sjukt bra pris, typ 1400kr plus frakt. Finns på söders för 2lax. Köp då 2500 så kan du ha den till det mesta.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              275 154 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
              13 svar
              2 926 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
              39 svar
              3 283 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              1 008 svar
              153 788 visningar
              18 gillar
              Senaste inlägg Test005
              av Test005
               
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 055 svar
              203 343 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Bilbo
              av Bilbo
               
              Arbetar...
              X