G-Loomis E6X - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

G-Loomis E6X

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• G-Loomis E6X

Hej!

Någon som har testat nya G-Loomis E6X spöserien? Tillskillnad mot andra serier dem har, så är priset lite mer "humant" http://www.tacklewarehouse.com/G_Loo...cpage-E6C.html.
    Verkar enligt olika tester vara av liknande gedigna kvalité samt ha liknande egenskaper som deras andra spöserier.

/Andreas

Ursprungligen postat av Brollz Visa inlägg
    Hej!

Någon som har testat nya G-Loomis E6X spöserien? Tillskillnad mot andra serier dem har, så är priset lite mer "humant" http://www.tacklewarehouse.com/G_Loo...cpage-E6C.html.
    Verkar enligt olika tester vara av liknande gedigna kvalité samt ha liknande egenskaper som deras andra spöserier.

/Andreas

Har dock inte blivit så mycket fiske pga sjukdom så jag kan inte tala om hur det presterar vid fiske. Dock så andas spöt kvalité till skillnad från rebrandade spön med någon fiskeprofils logga på som höjer priset löjligt mycket.

Kommentera

Sorry missat ditt tidigare inlägg

Förstår att det blir svårt för dig ge ett omdöme på fiskeegenskaperna då. Men om du skulle jämföra kvalitén på spöt mot andra liknande fabrikat, hur står sig E6X spöt då? Är det jämförbart med de bättre spöserierna från st croix, ligger det i nivå med avid x eller snarare legend tournament serien?

Kommentera

har fått bra omdömen i tester...

The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site.
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Brollz Visa inlägg
          Sorry missat ditt tidigare inlägg

Förstår att det blir svårt för dig ge ett omdöme på fiskeegenskaperna då. Men om du skulle jämföra kvalitén på spöt mot andra liknande fabrikat, hur står sig E6X spöt då? Är det jämförbart med de bättre spöserierna från st croix, ligger det i nivå med avid x eller snarare legend tournament serien?
          Det är mitt första egna "dyra" spö så jag har inget att jämföra mot egentligen förutom att man har stått å viftat med någon annans spö eller i butik. Att ta hem spöt blir snordyrt, någonstans mellan 2500-2600 hamnade mitt på, det får du Legend Tournament spö för typ. Men å andra sidan har du något som ingen annan har . Slipper man den extra avgiften med frakt och moms å allt vad det innebär att ta hem ett spö från staterna så är det riktigt prisvärt för 1500-1600kr, om inte det bästa?

fö är det privat import som gäller.. minns jag rätt ville Söders ha 4000kr+ och Normark själva närmare 8000kr för att ta hem spöt + väntetid på 6månader vid det tillfället jag köpte.
          Senast ändrad av Leon; 2015-09-20, 12:42.

Kommentera

Det är ju de att "grundpriset" är riktigt bra men som sagt frakten och momsen får ju det att sticka iväg lite. Låter ju helt sjukt med 4000 respektive 8000, klart att dem ska ha lite marginaler men det är ju löjligt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            272 510 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13