Har funderingar på att skaffa mig ett längre spö för havsöringsfisket då jag bara äger korta spön då dom är smidigare i båten. Men tänkte de kunde vara skönt o slippa ta båten varje gång,havsöringen gillar ju när det är lite hårdare pålands vind. Så då har jag ju större nytta av kastlängderna ett längre spö ger. Har hittat 3 kandidater iaf.
1. Fenwick aetos A1004M 8-32g.
2. Berkley chili 903 7-25g
3. St:croix avid AVC96MF2 -3/4oz (21g)
Prisskillnaden e ju typ 500:- billigast/dyrast. Så delar gärna era erfarenheter av ovan nämnda spön. Fenwick o st:croix har ja ju bara hört gott om o berkley chili har ja typ inte hört nånting om. Fenwick spöt skulle ju funka att använda till gäddfiske med bombarda o gäddfluga o massa andra beten oxå för den delen. Med de andra 2 spöna känns de som att valmöjligheterna inte är riktigt lika stora. Men de e som vanligt,ju mer ja klurar desto mer osäker blir jag
1. Fenwick aetos A1004M 8-32g.
2. Berkley chili 903 7-25g
3. St:croix avid AVC96MF2 -3/4oz (21g)
Prisskillnaden e ju typ 500:- billigast/dyrast. Så delar gärna era erfarenheter av ovan nämnda spön. Fenwick o st:croix har ja ju bara hört gott om o berkley chili har ja typ inte hört nånting om. Fenwick spöt skulle ju funka att använda till gäddfiske med bombarda o gäddfluga o massa andra beten oxå för den delen. Med de andra 2 spöna känns de som att valmöjligheterna inte är riktigt lika stora. Men de e som vanligt,ju mer ja klurar desto mer osäker blir jag
Kommentera