Ursprungligen postat av Everflow
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken lina till jerkbait?
Collapse
X
-
Jag har tänkt använda mig utav PP 0.28... Fanns väl 0.36 oxå, men det låter lite overkill... eller?
Testade väl spidern en säsong, vet inte varför jag bytte ut den... Men däremot har jag gått från fireline till pp... Den nya firelinen som kom SÖG verkligen... kastade av linan 3 ggr (med 40 grams vikter).... Sedan åkte jag och bytte upp mig till PP... grymt skön lina... I affären så gjorde dom ett test med knut på firelinen... den gick inte ens av i knuten
BRA LINA!!!
Kommentera
-
Jag har kör för tillfället både Spiderwire och Power Pro. Spiderwire har jag använt många år och PP någon säsong.
PP känns smidigare och "ser" bättre ut än Spiderwire:n som har en tendens att se rätt skabbig ut efter en tids användning.
Jag skulle ändå rekommendera Spiderwire som är helt otroligt slitstark!!
Kommentera
-
använd dig av 0.36 istället mindre chans att du snärtar bort några beten. har själv blivit tipsad av att använda mig av minst 0.36 vid jerkfiske men jag vet att det är många som anväder sig av tunnare linor också för den delen. men du sparar nog några beten i längden och det skrämmer inte fisken vad jag har märkt
Kommentera
-
ok låter ju bra. men du menar att inte pp gick av vid knut testetUrsprungligen postat av GoldenJag har tänkt använda mig utav PP 0.28... Fanns väl 0.36 oxå, men det låter lite overkill... eller?
Testade väl spidern en säsong, vet inte varför jag bytte ut den... Men däremot har jag gått från fireline till pp... Den nya firelinen som kom SÖG verkligen... kastade av linan 3 ggr (med 40 grams vikter).... Sedan åkte jag och bytte upp mig till PP... grymt skön lina... I affären så gjorde dom ett test med knut på firelinen... den gick inte ens av i knuten
BRA LINA!!!
Kommentera
-
men har dom inte utväcklat spider wiren tills i år? tyckte att dom sa det i affären men är inte säker för han är lite för mycket utav en försäljare för att lita helt på.Ursprungligen postat av wire028Jag har kör för tillfället både Spiderwire och Power Pro. Spiderwire har jag använt många år och PP någon säsong.
PP känns smidigare och "ser" bättre ut än Spiderwire:n som har en tendens att se rätt skabbig ut efter en tids användning.
Jag skulle ändå rekommendera Spiderwire som är helt otroligt slitstark!!
Kommentera
-
Åhh nej du, köpte 0.23 och den är STARK... kanske inte rekommenderas till jerk men.... Använt den till bottenmete gös/gädda....Ursprungligen postat av Santaok låter ju bra. men du menar att inte pp gick av vid knut testet
Firelinen var det som gick av... Kanske var fel på just den linan, don't know....
Kanske borde satsa på 0.36 ändå då... Jerkbaits e ju dyra
Nu känns det som jag snor tråden lite, hoppas det e lugnt.... Vi pratar ju om samma saker
Hur mycket lina rekommenderas att lägga på? 100-150? Palla fylla rullen :P Det blir ju dyrare än amb. nästan. Tänkte ha lite nylonlina under för att fylla ut.
Kommentera
-
men har dom inte utväcklat spider wiren tills i år? tyckte att dom sa det i affären men är inte säker för han är lite för mycket utav en försäljare för att lita helt på.
-------------------------------------------------------------------
Ingen aning, min har hängt med ett par säsonger nu och kommer att få ligga kvar även kommande.
En sak till: Med PP blir knutarna bättre (känns så iaf) men rekommendationen kvarstår: Spider Wire känns mer tålig i långa loppet......
Kommentera
-
jag tror inte att det är zalt som har utvecklat den, jag har hört att det är ett japanskt företag med den har zalts namn. det kan vara en förklaring.Ursprungligen postat av SantaSkulle ju vara otroligt om ett litet företag som zalt skulle göra en lina som är bättre en så stora företag som berkley och power pro. känns som dom har lite dollars och utväckla för
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 958 visningar