Westin W3 Powerlure 8 fot, 20-60 g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin W3 Powerlure 8 fot, 20-60 g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Westin W3 Powerlure 8 fot, 20-60 g

Nån som har erfarenhet av detta spö? Har känt på det i affären och det känns ju helt klart värt sina 800 spänn (89 euro) rent kvalitetsmässigt.

Hur är klassningen t.ex.?

Har tänkt para ihop det med en Okuma RTX40 för gäddfiske.

Verkar inte så vanligt förekommande, hittar det bara i två svenska webbshoppar. Är det en utgången modell tro?

Verkligen ingen som har erfarenhet av detta spö? Hittar det också på Westins hemsida så det verkar finnas i aktuellt sortiment.

Ska det verkligen vara så att man är tvungen att köpa det själv för att få veta vad det går för?

Kommentera

Ja svårt det där, jag har aldrig fiskat med eller hört talas om ett Westin/Edgespö som är underklassat...Har dock inte prövat Powerlureserien... Ringe en webshop och hör med dem hur det känns...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Ja svårt det där, jag har aldrig fiskat med eller hört talas om ett Westin/Edgespö som är underklassat...Har dock inte prövat Powerlureserien... Ringe en webshop och hör med dem hur det känns...
        Jag har känt på detta då det finns i min lokala butik och det känns väl som du också antyder att det skulle kunna vara åt överklassathållet. Känns mycket trevligt i övrigt.

Powerlureserien verkar vara en doldis, får bara två träffar här på fiskesnack när jag söker på just powerlure.

Kommentera

Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
          Jag har känt på detta då det finns i min lokala butik och det känns väl som du också antyder att det skulle kunna vara åt överklassathållet. Känns mycket trevligt i övrigt.

Powerlureserien verkar vara en doldis, får bara två träffar här på fiskesnack när jag söker på just powerlure.
          Ja, jag bara gissar utifrån andra spön... Kan du inte känna på några andra spön med samma klassning i din lokala butik? Om de andra känns styvare, kralligare i topp och ryggrad så säger det väl något iaf?

Vore ju synd om du ville dra iväg 60g med spöt och det "bottnar", börjar känns överlastat vid 50g? Eller så tar du annat spö för 60>g dragen och "Powerlurar" upp till 50?

Kommentera

Jepp, jag skall känna på det ytterligare och självklart rådfråga i butiken men det hade varit skoj att få lite förstahandsuppgifter av nån som faktiskt använt spöet.

Dina funderingar och gissningar är dock uppskattade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            274 116 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13