Suick Thriller - favorit(er) och varför? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suick Thriller - favorit(er) och varför?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Kul, jag letar fortfarande efter en första Suick.
    Var några på tradera nyss men var borta när jag kollade förut - dom är ju rätt kassa i ytbehandlingen om man ska vara ärlig så dom ser fort äldre ut än dom är , ska lägga mer lack på en och se hur den blir för man vill ha dom flyt eller svävande

Kommentera

Sonen har en Suick i sin samling. Har för mig att den typ är firetiger och i fint skick (ser i princip oanvänd ut). Vet inte om den är flytande/svävande/sjunkande men vill minnas att den kändes ganska lätt.

Om någon är intresserad så byter sonen säkert gärna bort sin Suick mot något spännande modernt gäddrag.

Kommentera

Ingen som hittat någon butik som har kvar suick triller? Länge lurat på det betet. Men verkar nu för tiden inte helt lätt att hitta utanför Nordamerika

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Ingen som hittat någon butik som har kvar suick triller? Länge lurat på det betet. Men verkar nu för tiden inte helt lätt att hitta utanför Nordamerika
          https://www.pikeshop.de/ i Tyskland har.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            Jag hörde av mig till Sportfiskeboden för ett tag sen som har haft den förr, och frågade ifall dom hade planer på att ta in den igen men det var inte aktuellt då den sålde dåligt och var dyr att ta in..

Kommentera

Har några st, lite tråkigt att utbudet av klassiker krymper. Tex Cisco kid som inte längre tas in i Sverige, tror swim Wizz har gått samma väg.

Kommentera

Jag har en viktad 9" i färgen Original Sucker som är i nyskick. Kan tänkas byta emot en viktad 7 tummare eller något annat kul amerikanskt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Börnie Visa inlägg

Jag hörde av mig till Sportfiskeboden för ett tag sen som har haft den förr, och frågade ifall dom hade planer på att ta in den igen men det var inte aktuellt då den sålde dåligt och var dyr att ta in..
                  Har nog att göra med att ingen vill köpa beten det krävs träning för att fiska som man vill. Buster jerk som egentligen är oerhört lättfiskat börjar ju mer och mer ersättas av Buster swim. Sv spolar, dc bromsar, svivlo rullar som gör att det oerhört lätt att kasta. Krävs ingen träning alls. Inget fel på det men ingen är intresserad av att träna för att bli duktig. Du måste ju vara världsmästare direkt.
                  personligen tycker jag att halva nöjet ibland kan vara att lära mig fiska ett bete som ibland kan vara lite kinkigt

Kommentera

Tror nog du är nära sanningen engqvist ,är ju roligare att lära sig ett bete än att kasta/veva in /kasta även om såna beten också är effektiva så tröttnar man snart

Kommentera

Troligtvis är det enkelheten i typ Buster jerk och nu dom här nya swim betena. Personligen gillar jag dom inte alls. Händer nån gång att en buster jerk hamnar i vattnet och visst fångar dom fisk. Men personligen älskar jag mina cobbar. Tycker dessutom ofta till skillnad från många att rassel fria beten fångar bäst.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 238 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13