Tjena!
Jag är en inbiten gäddfiskare som nu har blivit inbjuden på ett företagsevent där det är tävlingsfiske efter "ädelfisk" i sjö med inplanterad fisk. Vad jag har lyckats läsa mig till så är det regnbåge & röding som står inför rätta.
Jag känner inte för att meta efter de nyinsatta fiskarna utan kör gärna spinn efter veteranerna och undrar vad som lämpar sig bäst, spinn eller haspel? Varför?
Dessa har jag kikat på
Spinn;
Abu Garcia Vendetta Medium-Light 7'6" 5-20g
Abu Garcia Black Max3
Haspel;
Abu Garcia Veritas 2.0 Medium-Light 8'2" 6-20g
Shimano Sienna 2500RD
Mycket tacksam för hjälp då jag har 0 koll på det lättare fisket!
Jag är en inbiten gäddfiskare som nu har blivit inbjuden på ett företagsevent där det är tävlingsfiske efter "ädelfisk" i sjö med inplanterad fisk. Vad jag har lyckats läsa mig till så är det regnbåge & röding som står inför rätta.
Jag känner inte för att meta efter de nyinsatta fiskarna utan kör gärna spinn efter veteranerna och undrar vad som lämpar sig bäst, spinn eller haspel? Varför?
Dessa har jag kikat på
Spinn;
Abu Garcia Vendetta Medium-Light 7'6" 5-20g
Abu Garcia Black Max3
Haspel;
Abu Garcia Veritas 2.0 Medium-Light 8'2" 6-20g
Shimano Sienna 2500RD
Mycket tacksam för hjälp då jag har 0 koll på det lättare fisket!

man kanske skulle sadla om till haspel när det rör sig om så liten betesvikt, jag har ingen aning om kastlängden med multi vid små beten men kan tänka mig att en haspel har lättare att mata ut lina jämfört med en multi..
men det är ju för att man är den gäddfantast man är..
Kommentera