tips på gösjiggar och elkabel te ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på gösjiggar och elkabel te ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tips på gösjiggar och elkabel te ekolod

Tjena, skulle vilja ha det uppradat för mig vilka jiggar som funkar bra på gösen.
    Ni får gärna skriva vilka storlekar, färger, märken då jag inte har något koll!
    Funderar på å ta mig ut på barken nästa vecka och försöka peta upp någon för första gången! Kollat på exoshad då dom är billiga och jag kan dra in massor med olika färger. men oroar mig att den är lite liten för gös. men kanske bara något jag inbillat mig.

vanligt spinnfiske tänkte jag mig då eftersom jag inte har något super ekolod.

Har ett lowrance x4 elite hds elr nåt sånt och undrar vart jag kan få tag i en ny elkabel då jag slarvat bort min. hängde antagligen med bilen till skroten..

Slänger in en till grej! skulle vilja ha lite tips om maskjiggar för abborre med, vill använda på neko rig. lite mjukare material vill jag ha eftersom stela grejer tror jag inte på å då används dom inte
    Senast ändrad av Alltiallo; 2016-06-20, 15:38.

Shad teez ser trevlig ut men 9 och 16cm? lite långt hopp.. skulle vilja haft en på 11 kanske hehe fan pedant jag är. har också snöat in mig på att jiggarna ska ha formen som shad teez osv, med magen typ. förstår inte varför dock för har aldrig riktat in mig på gös :P
    Senast ändrad av Alltiallo; 2016-06-20, 15:43.

Kommentera

Jag fiskar inte efter gös själv men jag vet ett det finns en finnländare som har designat massor av jiggar för gös som ska vara populära.
      Han heter Peter Lahti och om man söker på hans namn och jigg eller liknande så hittar man hans jiggar i olika butiker.

Jag har fiskat efter gädda med jiggar från honom och det har gett bra resultat och även personligt rekord!
      Jiggarna är av riktigt bra kvalite tycker jag!
      Hoppas mitt svar hjälper lite även om jag inte är en Gösfisakre.
      Senast ändrad av FiskeSnuset; 2016-06-20, 16:51.

[FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]

Kommentera

Har du kläm på gösen i barken?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
          Har du kläm på gösen i barken?
          Näfan men har en polare i fagersta, tänkte åka upp dit å fiska med honom och hört att barken ska va skapligt :P tips uppskattas rejält, färger storlekar osv, har för mig att aspen ligger där med. andra småsjöar som är lättare för nybörjaren kan också få tipsas om är hungrig på gös just nu!! bara jag får tag i ny sladd te ekolodet så ska blir de väl att leta efter en stenig brant eller liknande :P
          Senast ändrad av Alltiallo; 2016-06-20, 17:19.

Kommentera

Ok,
            Jag har gått bet på barken 3e vändan nu, inga gösar behagar visa sig bara gäddor!

Har kört på norra barken,
            Vet ej hur det är det är längre ner i sjön?

Åmänningen ska vara lurig på gös också vad jag hört men det finns ju rätt gott om gös där endå!

Kommentera

Jo vi lär väl se, ska nog satsa en vecka i den sjön, dock bara en liten ryds 405 med 15hk motor, blåser det för mkt väljer jag nog en mindre sjö, finns rätt skapligt antal såg jag på kartan. Men vad brukar du använda för jiggar till traditionellt jiggfiske om du håller på med sånt trams!

Åhfan hittade shadteez i 12cm storlek! blir nog några sådana å några relax 10cm tror jag, skallar på 10-20g kanske?
              Senast ändrad av Alltiallo; 2016-06-20, 18:25.

Kommentera

Westin ShadTeez färg: Bass orange är outstanding bra i Ringsjön.

Kanske den är bra i ditt vatten också.

Maskjiggar så har Dart kommit med några nya jiggar som är grymma till Abborre. Kommer inte ihåg vad de heter. Men de är räfflade.

Kommentera

Fin-s 7 och 8 tum funkar fint. Westin jiggar också. Kör numer nästan bara med hardcore lures jiggar. Färgerna som funkar bra här är ofta ljusgråa typer. Inga skrikiga färger

Kommentera

Göstips har ja inga, men elkabel har du här, denna passar ifall du har den blå kontakten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 354 svar
                    279 405 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40