Nytt spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt spinnspö

Tjenare har tidigare haft jerk grejer till spinnfisket med gummi och större wobblers men sålde de för att byta till längre spö och grejer som är mer gjorda för det.

Har veritas 15_40g på haspel, så tänkte de skulle vara enkelt att köpa veritas 822h som spinn spö 40_100g?

Åsikter? Även kollat på sg mpp 9'

Om du gillar veritas spöt varför inte? Annars kan du söka på tex. gäddspö eller spö för gummi så kommer du få upp dussintals trådar med samma frågeställning här på fs då det är den populäraste frågan på hela forumet.

/Apan

Kommentera

Har sökt lite igår natt, men hittade så lite om veritas, om jag inte minns fel var det inte samma känsla i spinn som i haspel spöet.

Men annars vart jag väldigt sugen på grim reaper 9' 110g,
      Skulle passa bra till mina wobblers å mcrubber, pigshad.

Bor så långt ifrån affärer med spön jag är sugna på så blir mycket chansning egentligen..

Kommentera

Söder Grim reaper v2 är underbart!
        Annars hade jag satsat på ett westin powercast.

Kommentera

Jo ett väldigt svårt val mellan dom två... Verkar vara sköna spön. Dock kan jag inte klämma på dom innan köp

Kommentera

Men westin är ju nästan hälften så billig w3 40_130g, kanske ett bra val att börja där?

Kommentera

Ett westin/edge powercast finns det många inklusive mig själv som tycker att det passar man upp till 100gram men visst går det lite till.

Skall du fiska mycket gummin på 90gram +skalle hade jag skaffat mig ett spö som är gjort för lite tyngre vikter då att ligga i översta delen av skalan inte alltid är det trevligaste iallafall inte i min smak. Powercast är ett gott exempel då det fick mig att ogilla tyngre jiggar tills jag inhandalde ett spö som utantvekan tjonga iväg dem.

Personligen hade jag kollat på tex daiwa spöna innan westin eller savagegears lite finare pinnar.

/Alan

Kommentera

Okej jo det kommer sitta jihgskallar på dom så då springer de fort iväg över 100g.. Skulle tippa runt 100-110g. Daiwa är dom klassade rätt då? Vilket passade bra för dig med jigskallar?

Kommentera

Daiwa spöna kan vara lite överklassade men ett 8'6 Daiwa exceler 150gram 2delat tror jag skulle kunna passa, finns för under 1000 lappen hos happyangler.

Westin w3 8,3 >180gr kan jag tänka mig är fina med men jag har dock inte provfiskat det, 8'6 varianten har jag provkastat lite och det iallafall passade bättre för lite större beten än powercasten dem spöna fick lite av ett dåligt ryckte när sem släpptes men jag har inte hört något negativt sedan dess.

Finns massvis med fina spön för gäddfisket men det kan vara svårt att rekommendera spön så här på nätet då vi inte vet vad du gillar, då det är högst personligt.

Jag har sedan dess fiskat mest St Croix av olika modeller och varianter men man behöver inte gå upp i dem summorna för att få fina spön.

/Apa
                  Senast ändrad av Monkey; 2016-07-10, 21:32.

Kommentera

Volatile ? Eller där kanske inte finns rätt längd och vikt på det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 495 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13