Amb. 5600 D5, Problem? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amb. 5600 D5, Problem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Snackade med Abus servicekille Sven-Erik idag. Han visste inte vad mitt fel berodde på. Han trodde att det helt enkelt var för att min rulle är gjord för fiske med drag upp till 28 gram. Har hört detta tidigare här på forumet, men säger fortfarande att om man tillverkar en rulle för fiske upp till 28 gram så får man för fan ta och skriva det också någonstans. Detta antas man veta som glad amatör. Hans lösning på det hela var helt utan krusiduller att byta ut rullen mot en ny 5600 C5 Mag X, en grön rackare som skulle vara bra enligt honom. Bara att skicka in min rulle så skickar han en C5'a tillbaka.
    Behövde inte tjata eller så utan detta brukar de tydligen göra.

Låter detta som en bra ide'?
    Denna rullen är ju hundra spänn billigare än min D5'a.

Får ju skriva att snubben på ABU Service var trevlig och snäll. Honom är jag inte arg på. Så att ingen tror det.

Kommentera

Ursprungligen postat av MårtenSv
      Snackade med Abus servicekille Sven-Erik idag. Han visste inte vad mitt fel berodde på. Han trodde att det helt enkelt var för att min rulle är gjord för fiske med drag upp till 28 gram. Har hört detta tidigare här på forumet, men säger fortfarande att om man tillverkar en rulle för fiske upp till 28 gram så får man för fan ta och skriva det också någonstans. Detta antas man veta som glad amatör. Hans lösning på det hela var helt utan krusiduller att byta ut rullen mot en ny 5600 C5 Mag X, en grön rackare som skulle vara bra enligt honom. Bara att skicka in min rulle så skickar han en C5'a tillbaka.
      Behövde inte tjata eller så utan detta brukar de tydligen göra.

Denna rullen är ju hundra spänn billigare än min D5'a.

Får ju skriva att snubben på ABU Service var trevlig och snäll. Honom är jag inte arg på. Så att ingen tror det.

Jag tycker det låter som en bra idé. Rullen må vara 100 kr billigare men faktum är att den är sju resor bättre. Det är inte alltid som priset korrelerar till hur bra något är....

Att ABU nu konsekvent tjatar om att D5 bara tål kastvikter upp till 28 gram är en bedrövligt pinsam efterkonstruktion. Det är helt enkelt så att man upptäckte att rullen inte alls höll den kvalitet som varken ABU själva eller kunder kan acceptera. Att man inte stoppade produktionen av modellen när man upptäckte detta är enbart av ekonomiska skäl. Det är kostsamt att ha tagit fram en modell för att sedan avbryta produktionen i förtid.... Men det är inte särskilt bra att dras med det dåliga rykte som rullen ger heller....

Kommentera

[QUOTE=MårtenSv]Snackade med Abus servicekille Sven-Erik idag. Hans lösning på det hela var helt utan krusiduller att byta ut rullen mot en ny 5600 C5 Mag X, en grön rackare som skulle vara bra enligt honom. Bara att skicka in min rulle så skickar han en C5'a tillbaka.

Denna rullen är ju hundra spänn billigare än min D5'a.QUOTE]

Acceptera det rakt av, det är bland det bästa som kunnat hända dig.
        Se bara till att regelbundet smörja kullagren i evighsskruvens ändar, då dessa rostar om du slarvar det minsta med underhållet.
        www.utreel.com

Kommentera

Jag var ju inställd på en lång och hård kamp för att få rätt på min rulle som annars var väldigt snygg att titta på och hålla i handen. Synd att den inte gick att fiska med bara. Men det löste sig på ett mycket perfekt sätt.

Ja, snacka om efterkonstruktion. Extremt pinsamt av ett företag med den tyngden. Att man sen inte skriver in det i specarna för rullen i fortsättningen, det är ju dålig stil. Jag trodde den var lika stark och tålig som alla andra ambassadeurer. Köpte ju den för att den skulle vara tåligare än mina haspelrullar.

Hundralappen bryr jag inte mig om. Har i andra trådar berättat vad jag gav för rullen. 617 spänn tror jag att det var. Köpte den på rea i Köpenhamn.

Ska smörja satan när jag får nya rullen, tack för tipset. Ska även grunda med 5 meter nylon. Inte dåligt vad man kan lära sig av internet.

Tack.

/ M.

Kommentera

Frågade du om du fick byta den mot en C5 MagX, eller var det hans förslag?

Lustigt sammanträffande om det var hans idé, eftersom jag några inlägg upp tyckte att du skulle byta met en sådan!

Jaja, hoppas du blir nöjd med C5an. Sköt den väl, så håller den lääänge.

Kommentera

Det var hans ide' rakt av. Tyckte också att det var ett lite roligt sammanträffande.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 251 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13