Röda krokar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röda krokar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Röda krokar

Någon som testat röda krokar? Finns det någon fördel med dem? De verkar vara ganska populära hos amerikanska bassfiskare, som använder beten som de kallar "bleeding" (bleeding spinner baits, bleeding crankbaits etc) med en del röda detaljer, inklusive röda krokar. Jag vet dock inte vad som ska vara så speciellt med röda krokar, attraherar de fisken på något sätt eller vad?
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Rött tappar färgen....

Eftersom rött är den färg som snabbast "försvinner" när betet börjar sin färd ner mot djupet är rött en bra färg som attraherar till hugg vid ytligt eller grunt fiske. Rött går snabbt över till brunt och senare nästan svart och då försvinner ju vitsen med rödfärgen.

Själv är jag ingen anhängare av dessa krokar. Tycker att det är helt andra krav på kroken som måste uppfyllas som t ex hur vassa de är samt styrkan.

Att den röda kroken skulle attrahera t ex gäddan eller abborren till hugg i någon större utsträckning än någon annan färg på kroken tror jag inte på.

//Tantor
    [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
      De verkar vara ganska populära hos amerikanska bassfiskare, som använder beten som de kallar "bleeding" (bleeding spinner baits, bleeding crankbaits etc) med en del röda detaljer, inklusive röda krokar.
      En röd krok i ett rött bete borde ju synas mindre och det är ju alltid bra men kvalité och skärpa är viktigare, tycker jag.

Kommentera

Röda krokar är snyggt..Det gör att du gillar betet bättre, tror mer på det och fiskar mer och effektivare med den.
        Kallas "Att fånga sportfiskare"..

Gillar själv röda krokar på betesfärger typ abborre eller svart-silver. Snyggt. Och då gillar jag att fiska med betet och fiskar det effektivare och får mer fisk på det.
        Kallas "Att fånga en P A"..

:o)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        274 041 visningar
        0 gillar