Fenwick aetos 6,3', 7-28g för abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick aetos 6,3', 7-28g för abborre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tyst med dig! Det var ju ett riktigt lockande pris. Skulle nog kunna behöva ett abborrespö till faktiskt. Passar perfekt att fiska med inne i stan.

Kommentera

Köp! Dock så är det väldigt allround, inte någon jätte känslig mjuk jiggtopp, om man endast kör jiggar. Även om jag vbara gissar efter hur det känns vid första anblick

Kommentera

Det var lockande för att det var så billigt mer än jag behöver det. Har redan ett Sportex Absolut, St Croix Avid X och ett Daiwa Tatula spö. Är nog i större behov av ett 5-15g jigg/dropshot spö isf. De hade dock en del riktiga billiga salmo sliders för 69kr.

Kommentera

Jag hämtade ut mitt aetos 6,3 idag. Känns lite stelare i toppen än vad jag är van vid. Mina korta spön har tidigare varit för betydligt lättare beten. Mitt andra 6,3 är ett RT Flexide 4-12g. Förhoppningen är att Aetos ska vara ett smidigt alternativ från båt och kajak när betesvikten ligger på 15-30g. Det ska bli väldigt spännande att åka ut och testa med 20g Atom. Min förhoppning är att det inte bara skall funka med lite tyngre jiggar utan även lite gäddskedar under vårens gäddfiske från kajak. Undra om det kan funka när barnen skall lära sig kasta haspel eller om det är för styvt?

Omdöme innan provfiske:

Lite stelare/styvare topp än förväntat mig
          Otroligt fint och lätt spö för 630kr
          Väldigt stabil (och tung) spötub (gjutjärn?)
          Osäker på om det är smart att köpa spö utan att ha känt på det

Konstigt nog för ett så lätt spö så känns det mer välbalanserat tillsammans med en 4000-rulle på 280g än med en 2500-rulle på 205g. Ska bli spännande att testfiska med båda rullarna.
          Senast ändrad av Kulfisk; 2017-01-21, 21:22. Anledning: Blev förvånad

Kommentera

Håller med. Men det var det jag hade räknat lite med, utan att ha känt på spöt innan. Tror detta kan passa bra till gösfisket också.
            Spötuben är som du säger riktigt tung , trodde det var något annat i pappröret än spöt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            274 071 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13