Nytt utrustning för gädda (multirulle) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt utrustning för gädda (multirulle)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag förespråkar Shimano
    Min guldfärgade Calcutta 400 höll i 15 år utan någon som helst service
    Min Stella 2500FB fick jag byta 3 lager i somras o detta efter 10 år, ingen service

Nu har jag iofs lite andra rullar med men favoriterna är Shimano spö o rullar

PS nu servar jag rullarna , det blir ju billigare i längden

Kommentera

Finns många bra rullar idag. De tre största, ABU, DAIWA och SHIMANO tillverkar alla bra rullar. Lite smaksak vad man gillar. Som nämnts tidigare i tråden så är ABU lite utav en volvo.

Jag har fiskat med ambassadeur i 20 år, har 7 stycken. Väldigt många pass med dom. Fungerar jättebra. Därför rekommenderar jag Daiwa tatula HSL200. Den köpte jag i våras. så pass trevlig rulle att jag köpte 100hl för lättare fiske ett par veckor efter. Om man jämför den rullen med en toro beast t ex så är fördelarna många. Mindre lättare, (känns skönare i handen för mig), kastar bättre, kastar längre, mjukare invevning, billigare. Nackdelen i mina ögon är egentligen bara en sak, och det är bromsen som är klenare. Men den 6 kilos broms som är på den rullen räcker bra ändå, enligt min mening. Sen får vi se över tid. Men hela denna säsong har den hållit ihop perfekt. Även om den rullen bara håller, låt oss säga 5 år, hade jag ändå tyckt varit värt det, då den kastar längre och bättre än en trimmad amba.
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      274 093 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist