Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Efter ha läst hyllningarna av daiwa prorex ags 40-80 så blir man jäkligt sugen på att utöka arsenalen, blir till att gå ner till söders imorgon och klämma lite. Tänkte köra med en Shimano conquest 301 vad tror ni om den kombon? Eller någon som kan rekommendera en daiwarulle kanske skulle optimera spöt till max...
    Senast ändrad av Matte77; 2017-03-30, 20:54.

    Kommentera


    • Onödigt tungt fiskar 20-90 med min cq201a och det är smutt både vikt och storleks mässigt till ett lättare spö. Men det kommer säkert sitta fint hursom.
      /Apan

      Kommentera


      • Läs senaste fiskefeber där de hyllar vårt spö och coastal rulle som matchar perfekt

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
          Efter ha läst hyllningarna av daiwa prorex ags 40-80 så blir man jäkligt sugen på att utöka arsenalen, blir till att gå ner till söders imorgon och klämma lite. Tänkte köra med en Shimano conquest 301 vad tror ni om den kombon? Eller någon som kan rekommendera en daiwarulle kanske skulle optimera spöt till max...
          Jag kör pro rocket på mitt ags 40-80. Snacka med daiwa på mässan å där visade dom mig tatula och prorex 200 som förmodligen skulle sitta som en smäck.
          Meeen jag gillar mina svängsta tillverkade rullar ��

          Kommentera


          • Var på söders i dag och kände och klämde. haspel varianten verkade grym. Men jag fick kalla fötter då spinn ags 40-80 kändes så jäkla kort.. Gillade det men.. Det är säkert inget problem när man vänjer sig. Men vill inte lägga ut 2300 för att testa det har jag gjort för många gånger och nu sitter på 20+st med olika spön Vad ska jag göra

            Kommentera


            • tycker det känns precis lagom ja

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                Var på söders i dag och kände och klämde. haspel varianten verkade grym. Men jag fick kalla fötter då spinn ags 40-80 kändes så jäkla kort.. Gillade det men.. Det är säkert inget problem när man vänjer sig. Men vill inte lägga ut 2300 för att testa det har jag gjort för många gånger och nu sitter på 20+st med olika spön Vad ska jag göra
                Ja, 7,7 är ju inte så långt om man ska täcka av stora ytor, men det är perfekt om man med precision vill slå ut en skarv med en sjunkande slider på 50-60 meter.

                Kommentera


                • Kom ju på att de har ju det på sportfiskeboden en av Stockholms bästa och trevligaste butik! Bara man orkar åka till täby/värtan... Då kan man provkasta grejerna från bryggan innan man köper dom

                  Kommentera


                  • har mängder med spön. många stcroix ltm osv. men det är nog fan mitt ags 40-80 jag kastar längst med.

                    Kommentera


                    • Det där lät lovande!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 310 svar
                      263 295 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 509 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 847 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X