Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Är det någon som vet om det finns några svenska återförsäljare till Daiwa Prorex XR resespöna?

    Kommentera


    • Nix inga resespön i sverige

      Kommentera


      • Jahapp, det blev ett ags 180 på black friday-rea för mig. Förhoppningsvis kan det testas på söndag. Ser fram emot känslan av att fiska med ett armeringsjärn, eller hur det nu var...

        Kommentera


        • Till motsats mot cyaneus köp så fick jag ett PX 40-80g för 699kr. Peta hem buster och mindre gummin. Kul o se, nu har jag px40-80g, px120g och px150g
          Pasade på att köpa nya Lexan till 120grammaren, nya tatula till 80grammaren och en Luna 251 till 150in.

          Kommentera


          • Blir spännande att se den nya krokhållaren på 2019 års modell. Bara fantasin sätter ju gränsen för hur den utformas! Första versionen hade en lös konstig variant. Årets modell har en konstig bakvänd ståltrådskonstruktion. Vad blir det 2019? Jag gissar att det blir en kolfiberring 5cm från toppöglan eller möjligen en skruvögla i spöbutten.
            För en vanlig jäkla ögla i ståltråd hade väl varit för enkelt?

            Kommentera


            • Click image for larger version  Name:	image_91685.jpg Views:	1 Size:	46,2 KB ID:	2484646 Click image for larger version  Name:	image_91650.jpg Views:	1 Size:	30,3 KB ID:	2484468

              Någon som har ett Prorex X 862XXHFB -150g, det med korkhandtag till övers?

              Gillar för övrigt "bakvända" krokhållare skarpt, det i plast som satt på mitt Prorex XR-haspel med veka o-ringar i gummi ersatte jag med en permanent krysslindning med svart Fireline, satt som berget!

              En bakvänd krokhållare hanterar vanliga beten men även jiggar som är riggade weedless med en stor wide-gap krok med spetsen dold i gummit som man inte vill blotta varje gång man fästet betet på spöt utan så här som ovan...
              Senast ändrad av anteman; 2018-11-26, 22:01.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Gillar för övrigt "bakvända" krokhållare skarpt, det i plast som satt på mitt XR-haspel med veka o-ringar i gummi ersatte jag med en permanent krysslindning med svart Fireline, satt som berget!

                En bakvänd krokhållare hanterar vanliga beten men även jiggar som är riggade weedless med en stor wide-gap krok med spetsen dold i gummit som man inte vill blotta varje gång man fästet betet på spöt utan så här:
                Där ser man. Helt klart en poäng.
                Jag föreställer mig dock att de beten ett <180g-spö är avsett för oftast är riggat med trekrokar storlek 2/0 eller 3/0 och att dessa kommer att skava på exakt samma kvadratmillimetrar av klingan varje gång.
                Men vad fan, krokar skall ju vara i vattnet!

                Kommentera


                • Håller med om att en bakvänd krokhållare är långt viktigare på lättare spön där man ibland kör med en weedless jigg, dock sällan eller aldrig över säg 50-60g...

                  Kommentera


                  • Tänkte köpa på mig några nya spön till gädda. Ett ska vara riktigt downsize.
                    Spö1 ska kasta mindre gummi som ligger på 15–-40g (haspel).
                    Spö2 ska kasta runt 50-90g. (Multi) även där främst gummi men lite mer allround.

                    Har ni några tips? Kikat lite på XR 40-80 för spö2

                    Budget runt 1000-1500 per spö.


                    Kommentera


                    • Här har du ett vettigt haspelspö https://www.fiskesnack.com/forum/ann...rex-ags-haspel

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 918 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 271 svar
                      260 073 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      831 svar
                      137 034 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 530 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X