Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Helt rätt, det är HVF klingor som är vår näst bästa teknologi samt SVF som är den bästa. Bägge väldigt lätta å snabba

    Kommentera


    • #52
      Ursprungligen postat av jonnieboy Visa inlägg
      Jag var ett ärende på lokala shopen igår och gjorde misstaget att plocka upp ett AGS 40-80g ur spöstället. Det jävla spöt fastnade i mina händer och jag kunde inte bli av med det.. jag försökte med att pilla på andra, lukta på gummi testa flytvästar osv men ändå så stod jag med det där spöt i näven efter 30 sek igen. Kan bara säga att jag blev fullständigt förtrollad. Vi lade spöt på vågen och den visade 144g! När ett gäddspö väger 144g och balansen sitter där den ska är det lite magiskt.. Sen hängde vi 130g gummi i toppöglan och då insåg jag att 100-110g kommer gå hur fint som helst. Och tyngre beten än så fiskar jag inte med.

      Som jag skrev kunde jag altså inte fått bort spöt ur händerna så hade inget annat val än att slanta upp och ta med det hem. Matchat med en tatula 200 landar totalvikten på under 400g.

      Kastar inte detta kitet som jag inbillar mig nu så får jag väl omvärdera alla mina prefereser om hur ett gäddspö skall vara.. men första intrycket var iaf löjligt starkt!

      / Jh
      Grattis! Du gör ju inte med ovan text det lättare för mig, måste förbi söders pronto!

      Kommentera


      • #53
        Satt i bilen och funderade.. spöt jag köpte är klassat 40-80g och är och marknadsförs som ett riktigt snabbt spö. Kom iaf att tänka på att typ 40-140g inte är en helt ovanlig klassning på gäddpinnar heller ( typ svartzonkerspöt..) kan det kanske vara lite som så att då daiwa i detra fallet anser att spöt behåller sin "fast-karaktär" mellan 40-80 och att det vid högre vikter kanske skulle klassas som ett mf eller m..?

        Söker som ni förstår bara en lite logisk förklaring till hur klassningen ligger. Mitt TD som är klassat upp till 55g kanske också är ett mf istället för F när jag hänger på över 60g..

        Kommentera


        • #54
          Aktionen är samma oavsett din kastvikt det är förklaringen till hur snabbt klingar arbetar. Sedan om den stämmer eller inte på alla spön är en annan sak.

          Slänger in denna klassiker igen



          /Apan
          Senast ändrad av Bergman; 2017-03-30, 21:58. Anledning: Rättat länken till bilden

          Kommentera


          • #55
            Hittade lite öppet vatten idag för att testa spöt på riktigt. Var faktiskt inte så underklassat som jag trodde. Slängde iofs 90g (mctail) utan probs men sweetspot ligger nog på 60g typ.så för er som precis som jag sitter på TD -55g och funderar på detta så uppskattar jag en skillnad i sweetspot på 15-20g vilket är typ 15-20g mindre än jag trodde. Men ett gudomligt spö!

            Kommentera


            • #56
              Våra märkningar på Skandinavien spöna är av typen "trivs bäst med" alltså spöna kan kasta både mer å mindre, men hanterar bäst beten inom uppgivet intervall.

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                Våra märkningar på Skandinavien spöna är av typen "trivs bäst med" alltså spöna kan kasta både mer å mindre, men hanterar bäst beten inom uppgivet intervall.
                Team Daiwa-spöna (15-56g) som flitigt har nämnts i denna tråd. Vilken del av världen är de klassade för?

                Kommentera


                • #58
                  De är inte renodlade Skandinavien spön utan översatta 2oz spön, men vi håller på och rättar till detta.

                  Kommentera


                  • #59
                    Åkte på jobb i Stockholm så svängde förbi söders och åkte därifrån med ett nytt prorex spö PXX802XHFB

                    Kommentera


                    • #60
                      Bra "jobbat"

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 310 svar
                      263 208 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 501 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X