Val av Multirulle/Spö - Spinnare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av Multirulle/Spö - Spinnare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ja det fanns en på FS, ShoreSlowJigging som skrev om Light Rock Fishing (LRF) och light shore fishing här och på egen blogg men han verkar ha raderat allt...?

    LRF kan i princip innebära (haspel) UL-fiske fast spöna är vanligen längre än de speciella bäcköringspön ofta för multi som finns. De senare ca 4-6 fot gjorda för 3-15 meterskast... typ.

    Fundera först på vilka betesvikter du mest kommer att köra. Ett spö som jobbar bra med 2 g lär inte orka att leverera 10-12g.... och de blir lite svajiga. Personligen skulle jag därför undvika de allra lättaste av beten eller köpa ett spö specifikt för dem.
    https://www.fiskesnack.com/forum/fis...p%C3%B6n/page3

    Att tråden blev OT torde inte göra något för TS då den är gammal... men trådrubriken hjälper inte den senaste frågeställaren på bra sätt...
    Senast ändrad av anteman; 2020-07-28, 19:40.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Marracus Visa inlägg
      Hallå gänget!

      Som rubriken lyder är jag på jakt efter en ny kombo att kasta lite lättare drag säg upp till 15-20, men lär väll bli runt 7-10g som mest.
      har ett haspelset med en daiwa exist 1025 som jag har ett UL komboset med men är ute efter att testa mig på lågprofil.
      finns det något vettigt set ni skulle rekomendera?
      Jag har ju en Abu revo toro nacl 51 som jag kör till gäddfiske, dock har jag för mig att jag fick med 2 st spoolar när jag köpte rullen för några år sen, skulle det vara ett alternativ att köra denna rulle eller är den inte gjord för lättare drag? ska sägas att jag kanske har använt denna rulle i säg 2h fiske under åren jag haft den då jag inte var allt för förtjust i allt trassel... tills jag lärde mig att man kan ställa in den för olika vikter

      Skulle ni säga att jag ska köra på denna rulle och den andra spolen som ligger någonstanns och bara välja ett spö? eller ska jag leta ett helt nytt set. vad rekomenderas i dagsläget för lättare drag och multirulle?

      Hittat ett par trådar på forumet men dom har ett antal år på nacken och jag antar att saker har förändrats.

      det kommer väll inte bli allt för mycket fiske från båt utan mest ifrån land.
      -----------------------------------------------------------------------

      Den multirulle för lätta beten som jag själv gillar och har fiskat med i många år heter Ambassadeur 2500C,,Du kan se rullen här ... http://oldschoolsportfishing.blogspo...n-tuffing.html ..

      Ännu vet ingen hur länge en Ambassadeur multirulle håller...

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Kommentera


      • #23
        Notera att vi fått en ny frågeställare dvs jimz0r i denna gamla tråd av Marracus... som säkert köpt sin utrustning för länge sedan och nästan lämnat FS...

        Kommentera


        • #24
          Tjabba. Nä jag e kvar men inte varit så aktiv under semestertider. Ber om ursäkt för detta. Tack för hjälpen =) blev en westinsticka 5-15g för haspel sjukt nice o kasta med. Inte fått nå hugg än men ja ger inte upp

          Kommentera


          • #25
            Precis, du är den nya frågeställaren i Marracus gamla tråd... kul att du hittade ett spö du blev nöjd med!

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 305 svar
            263 001 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg JontaK
            av JontaK
             
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 465 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 785 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 147 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 337 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X